Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010
Ισραηλινή αεροπορία/ Ο «Ιπτάμενος Δράκος» του Δαβίδ
Ιστορικό σημείωμα: Στις 8 Ιουλίου 1954 η Μοίρα συγκροτήθηκε για πρώτη φορά, με τέσσερα Havilland Mosquito. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, η Μοίρα συγκροτήθηκε για πρώτη φορά το 1948, πετώντας με DH89A Dragon Rapide.
Ο ρόλος της Μοίρας ήταν κυρίως αναγνωριστικός. Τον Νοέμβριο του 1958 η Μοίρα απενεργοποιήθηκε, λόγω παλαιότητας των αεροσκαφών. Το 1969 επανιδρύθηκε πετώντας με A-4 για ένα διάστημα 25 ετών, έως το 1994, όπου και απενεργοποιήθηκε εκ νέου.
Στις 22 Απριλίου 1969, ένα μήνα μετά την εκ νέου ενεργοποίησή της, ανέλαβε επιθετική αποστολή εναντίον μιας θέσεως αιγυπτιακού ραντάρ, στην επικράτεια της Ιορδανίας, και μέχρι το τέλος του πολέμου, η Μοίρα πραγματοποίησε 1000 περίπου επιχειρησιακές εξόδους.
Κατά τον πόλεμο του Γιο Κιπούρ το 1973, η Μοίρα πραγματοποίησε 750 επιχειρησιακές εξόδους, έχοντας απωλέσει 7 συνολικά αεροσκάφη.
Στον πρώτο πόλεμο του Λιβάνου η μοίρα πραγματοποίησε εκατοντάδες εξόδους, έχοντας απωλέσει στις 6 Αυγούστου 1982 έναν χειριστή, ο οποίος αιχμαλωτίστηκε μετά την εγκατάλλειψη του αεροσκάφους του - αφέθηκε ελεύθερος τον Αύγουστο του 1982.
115 Flying Dragon
Η Μοίρα ονομάζεται «Flying Dragon». Η 115 Flying Dragon δεν είναι σήμερα μία επιχειρησιακή Μοίρα, αν και τα ισραηλινά σχέδια προβλέπουν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης την συνδρομή των μέσων και του προσωπικού της 115 Flying Dragon στις μονάδες πρώτες γραμμής.
Στα πέντε χρόνια λειτουργίας του «Ιπτάμενου Δράκου» της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας (IAF), η Μοίρα έλαβε μέρος σε εκατοντάδες ασκήσεις. Το 2005, η IAF δημιούργησε μια «Κόκκινη Μοίρα», η οποία έχει αναλάβει να προσομειώνει τις τακτικές του αντιπάλου, στα πρότυπα των ασκήσεων Red Flag και Maple Flag. Η «Κόκκινη Μοίρα» προσομειώνει αντίπαλα μαχητικά, επίγειες δυνάμεις και επίγειες αντιεροπορικές δυνάμεις.
Η Μοίρα διαθέτει το δικό της επίγειο κέντρου ελέγχου, κάτι που την επιτρέπει να πραγματοποιεί με ασφάλεια ασκήσεις ερυθρών και μπλέ πακέτων. Οι ερυθροί προσομειώνουν ηλεκτρονικές επιθέσεις, χρησιμοποιούν την αραβική γλώσα στις επικοινωνίες – ακούν αραβική μουσική – για να προσδώσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυθεντικότητα.
Οι πιλότοι της IAF διαιρούνται σε τέσσερις κατηγορίες: στελέχη της IAF, τακτικοί, εφεδρικοί και αυτοί με επείγουσα απόσπαση. Οι χειριστές των τελευταίων δύο κατηγοριών ασκούν στην καθημερινή τους ζωή ένα άλλο επάγγελμα. Οι πιλότοι του «Ιπτάμενου Δράκου» χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στελέχη της IAF και τακτικοί. Οι τακτικοί πρέπει να είναι 25 ετών, να ανήκουν σε Μοίρα πρώτης γραμμής ή να είναι εκπαιδευτές στην πτητική ακαδημία.
Οι χειριστές της IAF, όλες οι κατηγορίες, εκτός αυτών που καλούνται σε έκτακτη ανάγκη, έχουν πενταήμερη υπηρεσία στην Μοίρα τους, κατά την οποία πετούν μια μέρα στην θέση και στο ρόλο που προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο για τις περιόδους κρίσεων.
Εκπαιδευτικό κέντρο Ovda
Η βάση της Μοίρας βρίσκεται στο Ovda, στο νότιο Ισραήλ, και διαθέτει F-16A Netz και AH-1 Tzefa, αλλά οι χειριστές προέχονται από σχεδόν όλες τις Μοίρες (F-15, F,16C/D, F-16I, AH-64, CH-53).
Φωτογραφία: F-16A της 115 Flying Dragon. (Ofer Zidon)
Φωτογραφία: F-15A κατά τη διάρκεια μιας κατάρτισης στο εκπαιδευτικό κέντρο Ovda. (Ofer Zidon)
Η βάση Ovda βρίσκεται 60 περίπου χιλιόμετρα βόρεια του Eliat. Η βάση κατασκευάστηκε το 1980, μετά την αποχώρηση του Ισραήλ από το Σινά. Το πεδίο εξάσκησης είναι η έρημος Νεγκέφ, τόσο το εναέριο, όσο και το επίγειο μέρος. Κοντά στη περιοχή βρίσκεται και το πεδίο εξάσκησης Rafael, στο οποίο υπάρχουν μια σειρά επίγειων αντιεροπορικών συστημάτων, κυρίως σοβιετικής κατασκευής.
«Ερυθροί»
Η εκπαίδευση των «κόκκινων», διαφέρει από αυτήν σε άλλες Μοίρες, μια και μαθαίνουν να προσομειώνουν εχθρικές τακτικές και όχι πως να καταρρίπτουν έναν «μπλέ». Μία εκπαιδευτική μονάδα διαρκεί κανονικά 20 με 30 λεπτά της ώρας και μία τυπική μέρα προβλέπει δύο αποστολές, με την απενημέρωση μετά από κάθε πτήση. Τα σενάρια προέρχονται από το επιχειρησιακό κέντρο της IAF, αλλά και από μια ειδική υπηρεσία η οποία ασχολείται με την συλλογή πληροφοριών για τα εχθρικά δόγματα.
Περιφερειακή συνεργασία
Σήμερα πλέον, ο «Ιπτάμενος Δράκος» αναζητεί τη συνεργασία με τις αεροπορίες άλλων κρατών, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ενός πολυεθνικού κέντρου εκπαίδευσης και την προσφορά των υπηρεσιών της Μοίρας για την αεροπορική εκπαίδευση. Η ανάδειξη μιας περιφεριεακής Red Flag θα μειώσει το κόστος της μετάβασης της IAF σε ανάλογες καταρτίσεις στο εξωτερικό.
Η δουλειά της 115 Flying Dragon συντελεί στην μεταφόρφωση του εκπαιδευτικού κέντρου της βάση Ovda, σε μία περιφερειακή Red Flag. H ιδέα δοκιμάστηκε επιτυχώς με μία συνεκπαίδευση χειριστών ελικοπτέρων από την Τσεχία, τον Δεκέμβριο του 2009. Ο σκοπός αυτής της άσκησης ήταν να προετοιμάσει τα πληρώματα των Mi-171 για την προγραμματισμένη ανάπτυξή τους στο Αφγανιστάν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2010. Η εκπαίδευση περιλάμβανε συνολικά 900 πτήσεις, με πάνω από 91 πτητικές ώρες.
Φωτογραφία: Η τσεχική αποστολή στο εκπαιδευτικό κέντρο στο Ovda του Ισραήλ, περιλάμβανε μεταξύ των άλλων τρία ελικόπτερα τύπου Μi-171S.
Κατά τα τελευταία χρόνια, οι συνήθεις ξένοι επισκέπτες ήταν Μοίρες της τουρκικής και αμερικανικής αεροπορικής δύναμης.
ΠΗΓΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου