του ΚΩΣΤΑ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗ
ΤΡΑΓΩΔΙΑ στον αέρα από την σύκγρουση δύο F-16
Νέα τραγωδία πλήττει από χθες το μεσημέρι τις Ένοπλες Δυνάμεις. Σχεδόν ένα μήνα μπα την πτώση του ελικοπτέρου Απάτσι της Αεροπορίας Στρατού που στοίχισε τη ζωή σε δυο χειριστές στην Πάχη Μεγάρων, χθες δυο μαχητικά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας συγκρούστηκαν στον αέρα νότια της Ιεράπετρας στην Κρήτη.
Αποτέλεσμα, ένας πιλότος νεκρός, ένας σοβαρό τραυματίας και ένας τρίτος με ελαφρό τραύματα.
Τα πραγματικά αίτια αυτής της τραγωδίας φαίνεται όμως ότι θα πρέπει να αναζητηθούν στην απίστευτη γραφειοκρατία του ελληνικού κρότους και στην ολιγωρία ορισμένων που καθυστερούν να προχωρήσουν στην προμήθεια των
νέων κινητήρων για τα συγκεκριμένα μαχητικά, αν και η αγορά τους έχει εγκριθεί' εδώ και μήνες! Αποτέλεσμα είναι οι πιλότοι μας να εκπαιδεύονται σε ιδιαίτερα δύσκολες και επικίνδυνες ασκήσεις - όπως η μοιραία χθεσινή - πετώντας μόλις 5 με 6 ώρες το μήνα, άνω των 15-18 ωρών το μήνα που απαιτούνται για να εκπαιδευτούν σωστά και με ασφάλεια! Οι ώρες εκπαίδευσης των πιλότων μας έχουν δραματικά «ψαλιδιστεί» εξαιτίας της έλλειψης κινητήρων. Η αγορά τους κοστίζει μόλις 200-220 εκατομμύρια ευρώ, είχε εγκριθεί από την πολιτική ηγεσία, αλλά περιέργως ο σχετικός φάκελος πηγαινοέρχεται μεταξύ Πενταγώνου και Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής εδώ και μήνες, χωρίς να προχωράει τίποτε...
Ταυτόχρονα, ικανοί και έμπειροι ιπτάμενοι, άξιοι εκπαιδευτές, παραγκωνίζονται ή εξαναγκάζονται σε παραίτηση εξαιτίας εσωτερικού πολέμου νεύρων που τους γίνεται από ανωτέρους τους σε διάφορες μονάδες και κλιμάκια, κάτι που δεν έχει καταφέρει να ελέγξει ο Α/ΓΈΑ αντιπτέραρχος Β. Κλόκαζας. Αυτή η εικόνα διάλυσης συνέτεινε στη χθεσινή τραγωδία. Μαζί με όλα αυτά, υπήρξε πριν λίγο καιρό για άλλους λόγους και ο εξαναγκασμός σε παραίτηση του Διοικητή της 115 Πτέρυγας Μάχης της Σούδας Γιώργου Βλασσόπουλου, ενός αξιωματικού κατά γενική ομολογία «κόσμημα» για την Πολεμική Αεροπορία, η οποία δεν έχει την πολυτέλεια να διαθέτει και πολλούς σαν και αυτόν...
Πως συνέβη__________________________
Το δυστύχημα έγινε σας 14.05 κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης άσκησης εναέριας μάχης, με σενάριο δύο εναντίον τεσσάρων αεροσκαφών. Όλα τα F- 16 Block 52 plus που έπαιρναν μέρος στην άσκηση ανήκαν στην 340 Μοίρα της Σούδας (115 Πτέρυγα Μάχης) και έκαναν επικίνδυνους ελιγμούς κοντά στο νησάκι Χρυσή, νότια της Ιεράπετρας. Τα δύο μαχητικά που συγκρούστηκαν, ένα διθέσιο και ένα μονοθέσιο, ανήκαν στον ίδιο σχηματισμό. μιαν δηλαδή δύο από τα τέσσερα αεροσκάφη που είχαν το ρόλο του επιτιθέμενου εναντίον των δύο που είχαν το ρόλο ίου αμυνόμενου και που επρόκειτο να «αναχαιτίσουν» τους «εισβολείς». Τα δύο αεροσκάφη που συγκρούστηκαν ήταν τα πρώτα που εκτελούσαν επιθετικούς ελιγμούς, καθώς τα υπόλοιπα δύο ακολουθούσαν οκτώ μίλια πιο πίσω.
Τα δυο «μοιραία» F-16 έκαναν μια τακτική κίνηση, κατεβαίνοντας αρχικά στα 500 πόδια (περίπου 170 μέτρα) και μετά ανερχόμενα απότομα στα 1.800 με 2.000 πόδια (περίπου 650 μέτρα) ώστε να προχωρήσουν σε άφεση βλήματος. Στο ύφος αυτό εκτιμάται ότι συγκρούστηκαν στον αέρα. Νεκρός είναι ο κυβερνήτης του μονοθέσιου F-16 Σμηναγός Αναστάσιος Μπαλατσούκας, 33 ετών, παντρεμένος, από την Άρτα, που προφανώς Βρήκε ακαριαίο θάνατο κατά τη σύγκρουση. Τα ακριβή αίτια της τραγωδίας θα τα βρει η Επιτροπή Διερεύνησης ατυχημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι χαριστές του διθέσιου. Σμηναγός Ιωσήφ Αναστασάκης, 35 ετών, παντρεμένος και με μια κόρη και ο ανθυποσμηναγός Παύλος Βατζάκης, 25 ετών, ανύπαντρος, φαίνεται από τα πρώτα στοιχεία ότι εγκατέλειψαν δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση.
Γι' αυτό και ο εκπαιδευτής Σμηναγός που καθόταν στην πίσω θέση του αεροσκάφους τραυματίστηκε σοβαρά, έχοντας υποστεί εσωτερική αιμορραγία, ρήξη αγγείων και διάτρηση πνεύμονα. Η κατάσταση της υγείας του είναι πολύ κρίσιμη, καθώς υπέστη και τρεις ανακοπές τις οποίες ευτυχώς ξεπέρασε. Χειρουργήθηκε στο νοσοκομείο της Ιεράπετρας και στη συνέχεια μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο Ηρακλείου. Ο εκπαιδευόμενος ανθυποσμηναγός που καθόταν μπροστά στάθηκε πιο τυχερός και υπέστη κάποια κατάγματα στα κάτω άκρα
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Β. Βενιζέλος μετέβη στην Κρήτη και επισκέφτηκε τόσο τους τραυματίες πιλότους, όσο και την 115 Πτέρυγα Μάχης.
ΠΗΓΗ: Αυριανή, 27/08/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου