του Χρήστου Καπούτση
Υπάρχουν πολλά βασανιστικά ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα σχετικά με την πτώση του ελικοπτέρου ΑΠΑΤΣΙ της Αεροπορίας Στρατού, που προκάλεσε το θάνατο και των δύο χειριστών του ελικοπτέρου. Δύο νέων άξιων και ηρωικών στελεχών του Στρατεύματος, τον χαμό των οποίων θρηνεί η οικογένεια της Αεροπορίας Στρατού. Θερμά συλλυπητήρια και από μας στις οικογένειες των θυμάτων στρατιωτικών.
Τα ελικόπτερα ΑΠΑΤΣΙ είναι από τα πλέον σύγχρονα ελικόπτερα στον Κόσμο και έχουν πολύ χαμηλό έως μηδενικό δείκτη ατυχημάτων.
Όμως, είναι το δεύτερο ατύχημα για την Ελληνική ΑΕΡΟΠ. ΣΤΡΑΤΟΥ, καθώς το Νοέμβριο του 2008, ένα άλλο ΑΠΑΤΣΙ κατέπεσε, ενώ πραγματοποιούσε επικίνδυνη άσκηση μέσα σε στενή χαράδρα, με αποτέλεσμα και εκεί να σκοτωθούν και οι δύο πιλότοι του ελικοπτέρου.
Τι συμβαίνει λοιπόν και πέφτουν τα ΑΠΑΤΣΙ του Ελληνικού ΣΤΡΑΤΟΥ;
Τα Ε/Π ΑΠΑΤΣΙ είναι αμερικανικής κατασκευής, της εταιρείας Μπόινγκ. Ήλθαν πακεταρισμένα από την Αμερική το 2007. Παρέμειναν πακεταρισμένα για δύο χρόνια και συναρμολογήθηκαν εδώ στην αεροπορική βάση στη ΠΑΧΗ.
Τι φταίει λοιπόν και πέφτουν τα ελληνικά ΕΛΙΚΌΠΤΕΡΑ ΑΠΑΤΣΙ;
Απαιτούνται πειστικές απαντήσεις, διότι εγείρονται πολλά ερωτήματα σχετικά με την εκπαίδευση των πιλότων, την αξιοπιστία του υλικού, την ενδεχόμενη φθορά λόγω παρατεταμένες παραμονής στις αποθήκες, ΤΗ ΣΥΝΑΡΜΟΛΌΓΗΣΗ, τη συντήρηση , την επάρκεια των τεχνικών ελέγχων.
ΝΑ δοθούν απαντήσεις, διότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό.
Και αν υπάρχουν αμφιβολίες σε τέτοιο επίπεδο, για ένα υπερσύγχρονο οπλικό σύστημα όπως τα ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΑΠΑΤΣΙ, που είναι παρόμοιες με τις επιφυλάξεις σχετικά με τις δυνατότητες των αρμάτων μάχης ΛΕΟΠΑΡΝΤ, αλλά και με το σύστημα αυτοπροστασίας των μαχητικών αεροσκαφών F-16, (ΛΕΟΠΑΡΝΤ ΚΑΙ F-16, επίσης υπερσύγχρονα και πανάκριβα οπλικά συστήματα), τότε, ευλόγως αναπτύσσεται ένας προβληματισμός, για την επάρκεια της αμυντικής θωράκισης της χώρας.
Παρεμπιπτόντως να πούμε ότι, ούτε χθες αρίστευσαν οι αρμόδιοι , για την ενημέρωση των ΜΜΕ, ΣΧΕΤΙΚΆ με αυτό το μείζον ατύχημα ΤΟΥ ελικοπτέρου ΑΠΑΤΣΙ. Για μία ακόμη φορά, το σύστημα ενημέρωσης του ΥΠΕΘΑ αποδείχτηκε μεροληπτικά διάτρητο.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου