Μας προσέχουν όπως τα… «ΜΑΤΙΑ» τους!
Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 29 Μαΐου η ετήσια συγκέντρωση των στελεχών της 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης (ΜΤΑ) στην 110 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) στη Λάρισα.
Η εκδήλωση της επανένωσης όλων των στελεχών που υπηρέτησαν στην 348 ΜΤΑ αποτελεί πλέον θεσμό, ο οποίος συμπλήρωσε φέτος 20 χρόνια από την πρώτη συγκέντρωση το 1991 και που τιμάται δεόντως στην οικογένεια της Πολεμικής Αεροπορίας.
Έτσι και φέτος συμμετείχε όλο το εν ενεργεία προσωπικό της 348 Μοίρας, απόστρατοι αξιωματικοί, υπαξιωματικοί, σμηνίτες που υπηρέτησαν στη Μοίρα καθώς και φίλοι της μοίρας «ΜΑΤΙΑ», ενώ το ΑΤΑ (Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας) εκπροσώπησε ο υπαρχηγός του ΑΤΑ υποπτέραρχος (Ι) Κωνσταντίνος Δημόπουλος.
Το πρόγραμμα της συγκέντρωσης περιλάμβανε επιμνημόσυνη δέηση για τους Πεσόντες Αεροπόρους της Μοίρας, ενημέρωση και ξενάγηση στους χώρους της και επίσκεψη στα αεροσκάφη RF-4E, ενώ τα στελέχη της 348 θυμήθηκαν ιστορίες από το παρελθόν, συζήτησαν για το παρόν και οραματίστηκαν το μέλλον της μοίρας που αγαπούν.
Η 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης είναι άλλωστε μια από τις παλαιότερες και πιο ιστορικές Μοίρες του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας, μοναδική στο ρόλο της Τακτικής Αναγνώρισης που είχε αρχικά τη μορφή Σμήνους αφού ως Σμήνος συγκροτήθηκε το 1953 με 6 αεροσκάφη F-84G τροποποιημένα σαν φωτογραφικά για την κάλυψη των αναγκών της Π.Α. και των Ενόπλων Δυνάμεων γενικότερα σε τακτικές επιχειρησιακές πληροφορίες και φωτοαναγνωρίσεις στην 112 Πτέρυγα Μάχης στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, με την επωνυμία 348 Σμήνος Τακτικής Αναγνωρίσεως με αεροσκάφη F-84G και Helldivers.
Ένα σχεδόν χρόνο αργότερα, τον Ιούλιο του 1954, το σμήνος μεταστάθμευσε στην 110 ΠΜ στη Λάρισα με αεροσκάφη F-84G τα οποία είχαν μετασκευαστεί για να επιτελούν το ρόλο τους του τότε 348 ΣΑ, και το Μάιο του 1955 το σμήνος αναβαθμίστηκε σε Μοίρα Τακτικής Αναγνωρίσεως (348 ΜΤΑ) αφού το σμήνος 348 Τ/Α της 110 ΠΜ μετονομάζεται σε ΜΤΑ και εξοπλίζεται στις 5 Μαΐου επιπλέον με 20 αεροσκάφη RT-33Α Silver Star.
Η αναβαθμισμένη πλέον 348 εφοδιάστηκε προς μεγάλη ικανοποίηση των τότε υπηρετούντων με τα με α/φη RT-33 που έφεραν μεγάλες και σύγχρονες φωτομηχανές στην κεφαλή της ατράκτου δίνοντας στην 348 ΜΤΑ ένα ικανό όπλο για να επιτέλεση την αποστολή της.
Εξπέρ στις φωτοαναγνωρίσεις
Αργότερα, τον Αύγουστο του 1956, προστέθηκαν στη δύναμη της Μοίρας τα αεροσκάφη RF-84F ενώ το Δεκέμβριο του 1956 η 348 ΜΤΑ μετακινήθηκε στην 111 ΠΜ στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου όπου και παρέμεινε μέχρι το Σεπτέμβριο του 1957, οπότε και ξαναγύρισε στην 110 ΠΜ όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα.
Από τότε και μέχρι σήμερα η Μοίρα βρίσκεται σε αυτή την πτέρυγα στην οποία υπάγεται διοικητικά και επιχειρησιακά.
Στις 3/10/1978 παρελήφθη το πρώτο RF-4E (s/n 761) με συγκυβερνήτη το μετέπειτα αρχηγό ΑΤΑ Β. Κατσιαντώνη. Τον Ιούλιο του 1979 (στις 12/7/79) συγκροτήθηκε μια νέα 348 ΜΤΑ, με την επωνυμία 348 ΜΤΑ/RF-4E αφού παρελήφθησαν τα νέα αεροσκάφη RF-4E, η οποία υπήχθη διοικητικά και επιχειρησιακά στην 110 ΠΜ με αποστολή αρχικά την επιχειρησιακή εκπαίδευση.
Αργότερα, το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, μετά την επιτυχή αξιολόγησή της στον τομέα της φωτοαναγνώρισης, ανέλαβε πλήρη επιχειρησιακά καθήκοντα σαν 348 ΜΤΑ/RF-4E.
Τον Ιούλιο του 1987 εγκρίθηκε η συγχώνευση της 348 (RF-84F) και της 348 (RF-4E) σε μια ανεξάρτητη Μοίρα με τίτλο 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης. Το Μάρτιο του 1991 τα RF-84F αποσύρθηκαν από την ενεργό δράση.
Στη συνέχεια το καλοκαίρι του 1993 παρελήφθησαν 27 RF-4E από τη LUFTWAFFE, τα οποία και προστέθηκαν στο αεροπορικό δυναμικό της Μοίρας και με αυτή τη μορφή παραμένει η 348 ΜΤΑ μέχρι και σήμερα.
Το έμβλημα της 348 ΜΤΑ παριστάνει ένα πρόσωπο με μάτια που ερευνούν το χώρο με τα χαρακτηριστικά του προσώπου να σχηματίζουν τον αριθμό της Μοίρας ενώ το χαρακτηριστικό κλήσεως είναι EYES – «ΜΑΤΙΑ».
Σήμερα η 348 ΜΤΑ καλείται να καλύψει τον τομέα των πληροφοριών στο σύγχρονο θέατρο επιχειρήσεων παρέχοντας συγκριτικό πλεονέκτημα στην Π.Α., αφού η δυνατότητα φωτοαναγνώρισης αποτελεί το κύριο μέσο βοήθειας στη σχεδίαση των επιχειρήσεων.
Η Μοίρα μάλιστα έχει ως αποστολή τη διεξαγωγή Τακτικών Αναγνωρίσεων και Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΗΠ), επ’ ωφελεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, που αποσκοπεί στη συλλογή πληροφοριών, σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια επιχειρώντας ημέρα και νύχτα με κάθε καιρό, ενώ εκτελεί αποστολές επ’ ωφελεία υπηρεσιών και κοινωνικών φορέων όπως φωτογράφηση πυρκαγιών, οικισμών, νησιών για εξεύρεση νερού, οριοθέτηση εκτάσεων και πολλά άλλα και όλοι θυμούνται τη μεγάλη της προσφορά μετά τις πρόσφατες μεγάλες καταστροφές στην Αττική.
Τα επετειακά αεροσκάφη
Ένα από τα τελευταία αποκτήματα της Π.Α. στον τομέα των «επετειακών αεροσκαφών» είναι το RF-4E της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνωρίσεως.
Το Μάιο του 2008 με αφορμή την τριπλή επέτειο των 30 χρόνων υπηρεσίας των RF-4E, τα 55α γενέθλια της 348 ΜΤΑ αλλά και τα 50 χρόνια από την πρώτη πτήση του F-4 Phantom διακοσμήθηκε με διαφορετικό σχέδιο η κάθε πλευρά της ατράκτου ενός Φάντομ που μάλιστα συμμετείχε στο βρετανικό Air Show RIAT δύο χρονιές και σήμερα πετάει κανονικά διατηρώντας το διάκοσμο.
Ενδεικτικό της προσοχής που δόθηκε στη λεπτομέρεια είναι η απεικόνιση της ελληνικής σημαίας κάτω από τη θύρα του μπροστινού τροχού.
Το επετειακό αεροσκάφος μετείχε μάλιστα το 2008 στις εκδηλώσεις στην αεροπορική βάση της Τανάγρας για την εορτή της Π.Α. όπου ο «Ίκαρος Α», ένας μικτός σχηματισμός σε μορφή βέλους, πέταξε αντιπροσωπεύοντας κάθε τύπο μαχητικού, που σήμερα επιχειρεί με την Πολεμική Αεροπορία.
Του σχηματισμού ηγείτο ένα RF-4, η έκδοση φωτοαναγνώρισης του θρυλικού Phantom, σε κάθε πλευρά δεξιά και αριστερά πήραν θέση δύο αεροσκάφη Α-7 Corsair, ενώ και τα τρία είχαν την εμπνευσμένη από τα αντίστοιχα εμβλήματα των Μοιρών τους επετειακή διακόσμηση, με την οποία συμμετείχαν σε μεγάλες αεροπορικές εκδηλώσεις του εξωτερικού. 348M Eyes για το RF-4E, 335 και 336M, Τίγρης και Όλυμπος για τα Α-7 αντίστοιχα, το σχηματισμό συμπληρώναν ένα F -16 Blk52+ και ένα Μ2000-5.
paraskevi13
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου