Το εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) θα συμπληρώσει σύντομα τριετία από την καθέλκυσή του.
Στα χέρια της κυβέρνησης βρίσκονται οι προτάσεις που κατέθεσε ο Εθνικός Συντονιστής των Ναυπηγείων Νίκος Αναστασόπουλος για την λύση του γόρδιου δεσμού με τα ΕΝΑΕ και το πρόγραμμα υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.
Δημοσίευμα της Καθημερινής κάνει λόγο για ευρέως φάσματος προτάσεις που ξεκινούν από τη συνέχιση της δραστηριότητας των Ναυπηγείων με τη σημερινή ιδιοκτησία έως την πλήρη κρατικοποίησή τους σε ένα ενιαίο ναυπηγοεπισκευαστικό φορέα.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, τόσο η πλευρά του ελληνικού Δημοσίου όσο και η πλευρά της Privinvest ξεκινούν από την υπόθεση ότι η σύμβαση του ν. 3885/2010 δεν λειτουργεί.
Σε κάθε περίπτωση, όποια από τις προτάσεις του κ. Αναστασόπουλου και αν γίνει δεκτή, οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι το πρόγραμμα των υποβρυχίων δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί έτσι όπως είχε εγκριθεί από την ελληνική Βουλή καθώς δεν μπορούν να εξευρεθούν τα επιπλέον 800 εκατ. που θα χρειασθούν ώς το 2018.
Με απλά λόγια, η ναυπήγηση των δύο πρόσθετων υποβρυχίων Τύπου 214 που προέβλεπε η σύμβαση καθίσταται εξαιρετικά αμφίβολη.
Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή των τριών υποβρυχίων Τύπου 214, ΠΙΠΙΝΟΣ (S121), ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S122) και ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S123), έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 90% ενώ εκκρεμούν οι δοκιμές του εκσυγχρονισμένου υποβρυχίου ΩΚΕΑΝΟΣ (S-118) Τύπου 209ΑΙΡ.
strategyreports.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου