Η αποστολή του μοιραίου RF-4E σχετίζεται
με τη δοκιμή συστήματος ELINT που πραγματοποιήθηκε μία ημέρα νωρίτερα
από ζεύγος αεροσκαφών F-16 της 182 Μοίρας.
Κατά μια εκδοχή, το μοιραίο αεροσκάφος κλήθηκε στις 22 Ιουνίου του 2012 να εκτελέσει πτήση στο πλαίσιο αξιολόγησης του δικτύου αεράμυνας της THK και ειδικότερα κινητού σταθμού ραντάρ, εκδοχή που συμβαδίζει με τους ισχυρισμούς του υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας μέχρι το σημείο όπου ο δικηγόρος Mehmet Katar ενέπλεξε και την MIT.
Από την έρευνα του δικηγορικού γραφείου προέκυψαν ενδείξεις ότι η διοίκηση της 173 Μοίρας είχε αναγνωρίσει την επικινδυνότητα της αποστολής και ζήτησε να αναβληθεί η πτήση ωστόσο οι χειριστές αναγκάσθηκαν να πετάξουν σε χαμηλό ύψος κατόπιν υποδείξεως της MIT και να ακολουθήσουν συγκεκριμένο σχέδιο πτήσης που τους είχε υποδειχθεί από την τουρκική υπηρεσία πληροφοριών.
Σύμφωνα με το δικηγορικό γραφείο, η αποστολή του μοιραίου αναγνωριστικού RF-4E σχετίζεται με ένα νέο σύστημα καταγραφής ηλεκτρονικών εκπομπών (ELINT), η δοκιμή του οποίου πραγματοποιήθηκε μία ημέρα νωρίτερα, στις 21 Ιουνίου 2012, από ζεύγος αεροσκαφών F-16 της 182 Μοίρας με έδρα το Diyarbakır για λογαριασμό αρμόδιας διεύθυνσης της ΜΙΤ (MİT Sinyal İstihbarat Başkanlığı).
Υπενθυμίζεται ότι οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν μεταβιβάσει στη ΜΙΤ από τις αρχές Ιανουαρίου 2012 το σύνολο των μέσων υποκλοπών και των σχετικών αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Συλλογής Πληροφοριών δια τεχνικών μέσων (Genelkurmay Elektronik Sistemler: GES) της υπηρεσίας πληροφοριών του Γενικού Επιτελείου (Genelkurmay Istihbarat Daiseri: GID).
Οι Τουρκικές αρχές έχουν αρνηθεί στις οικογένειες, τη πρόσβαση στα ευρήματα και το ιατροδικαστικό πόρισμα από την αυτοψία των σορών ενώ δεν τους έχουν δοθεί πειστικές απαντήσεις για την αποστολή του RF-4Ε.
Οι οικογένειες των πεσόντων θεωρούν πως αξιωματικοί που είχαν άμεση και έμμεση εμπλοκή στην υπόθεση ενήργησαν παράτυπα, και στρέφονται συγκεκριμένα κατά του Αρχηγού της ΤHK Πτέραρχου Mehmet Erten, του Διοικητή της MIT Hakan Fidan και του Atınç Özkaya, αποσπασμένου αξιωματικού της ΤΗΚ που υπηρετεί στη MIT (μάλλον Αντισμήναρχος).
Με πληροφορίες από AviationLive
strategyreports.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου