Πρόκειται για μια τροποποιημένη έκδοση του γερμανικού LeFIaSys, ειδικά σχεδιασμένη και προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ).
Αποστολή των ASRAD-Hellas είναι η παροχή εγγύς αεροπορικής προστασίας σε ζωτικής σημασίας εγκαταστάσεις, όπως είναι τα κέντρα διοίκησης και ελέγχου, άλλες κρίσιμης και στρατηγικής σημασίας εγκαταστάσεις, πολιτικές ή στρατιωτικές και σε στρατεύματα τα οποία βρίσκονται εν κινήσει.
Η σύμβαση, συνολικού ύψους $ 134.000.000 για την προμήθεια 54 συστημάτων υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2000.
Οι παραδόσεις ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2004 και ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 2006, ενώ το Σεπτέμβριο του 2007 ολοκληρώθηκε η παράδοση τεσσάρων σταθμών διοίκησης επιπέδου ουλαμού, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στο πλαίσιο υλοποίησης των αντισταθμιστικών οφελών (συστήματα και σταθμοί διοίκησης φέρονται επί οχημάτων HMMWV της έκδοσης M-1097A2).
Η σύμβαση του 2000 προέβλεπε την τοποθέτηση του συστήματος σε οχήματα MS-290DG, αλλά επειδή το σύστημα αποδείχθηκε βαρύ για τα οχήματα του συγκεκριμένου τύπου, το Φεβρουάριο του 2001 αποφασίστηκε να τοποθετηθούν στα M-1097A2.
Το σχετικό συμβόλαιο, ύψους € 8.750.000, για την αγορά των οχημάτων υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2002.
Το δικαίωμα προαίρεσης, που προέβλεπε η αρχική σύμβαση για άλλα 54 συστήματα δεν ενεργοποιήθηκε.
Για τον εξοπλισμό των συστημάτων αγοράστηκαν από τις ΗΠΑ, στα τέλη του 2000, έναντι του ποσού των $ 47.500.000, 432 βλήματα τύπου FIM-92C Stinger RMP (Reprogrammable Micro-Processor), τα οποία παρελήφθησαν την περίοδο 2004-2006.
Το ASRAD-Hellas είναι ευέλικτο και κατάλληλο για επιχειρήσεις σε δύσκολα εδάφη, ενώ μπορεί να μεταφερθεί από αέρος σε ελικόπτερο τύπου CH-47 Chinook.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτόνομα ή σε συνδυασμό με άλλα οπλικά συστήματα κατά αεροπορικών στόχων που ίπτανται σε χαμηλά ύψη (έως 4.500 μέτρα περίπου).
Το λογισμικό που το συνοδεύει και ελέγχει το σύστημα περιλαμβάνει διαδικασίες αυτοελέγχου, δηλαδή κατά τη διάρκεια της λειτουργίας επιτηρεί και ελέγχει όλες τις σημαντικές μονάδες αυτόματα ή με τη χρήση κατάλληλων προεπιλογών.
Ο πύργος μπορεί να περιστραφεί σ’ ολόκληρο το τόξο των 360ο, ενώ κάθετα κινείται στα όρια από -10ο έως +70ο (ο χρόνος που μεσολαβεί για την ανύψωση από τις -10ο έως τις +70ο και αντίστροφα είναι μόλις 15 δευτερόλεπτα).
Κάθε εκτοξευτής ενσωματώνει μια μονάδα αισθητήρα με σύστημα θερμικής απεικόνισης Ophelios, μία τηλεοπτική κάμερα, ένα αποστασιόμετρο λέιζερ, έναν οπτικό εντοπιστή στόχου, δύο δίδυμους εκτοξευτές βλημάτων, ενώ έχει τη δυνατότητα ταχείας πυροδότησης και ταχείας επανάληψης βολής.
Κάθε εκτοξευτής φέρει τέσσερα βλήματα έτοιμα προς βολή και άλλα τέσσερα εφεδρικά.
Η διοίκηση και ο έλεγχος μιας Πυροβολαρχίας (έξι εκτοξευτές) ασκείται μέσω ενός κέντρου διοικήσεως και ελέγχου (Platoon Command Post : PCP).
Κάθε PCP ενσωματώνει έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή MPAC-H (Multi-Purpose ASRAD Console-Hellas), ανοιχτής αρχιτεκτονικής, εμπορικού τύπου, κατασκευασμένο με στρατιωτικές προδιαγραφές, στον οποίο, εκτός των βασικών λειτουργικών προγραμμάτων, έχουν συμπεριληφθεί και ενσωματωθεί τυποποιημένα πρωτόκολλα επικοινωνίας Link-11B.
Επικουρικά διαθέτει συστήματα επικοινωνιών και Σύστημα Προσδιορισμού Θέσης (Global Positioning System : GPS).
Το PCP έχει δυνατότητα λήψης πληροφοριών εγκαίρου προειδοποιήσεως και εντολών (ενσύρματα) από το προϊστάμενο κλιμάκιο, λήψης πληροφοριών εγκαίρου προειδοποιήσεως (ενσύρματα) από τρισδιάστατο ραντάρ έρευνας, ασύρματης επικοινωνίας (φωνή και δεδομένα) από άλλα ASRAD-Hellas για άσκηση διοίκησης και ελέγχου πυρός, ασύρματης ή ενσύρματης μεταφοράς δεδομένων εγκαίρου προειδοποίησης σε φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή (Laptop, Tablet) και ασύρματης διασύνδεσης (φωνή και δεδομένα) με άλλο PCP για τη δημιουργία δικτύου.
Εκτός από τα ASRAD-Hellas τα βλήματα FIM-92 Stinger χρησιμοποιούνται από τον Ελληνικό Στρατό (ΕΣ) και ως αυτόνομοι φορητοί εκτοξευτές. Τα πρώτα 1.500 βλήματα, μαζί με 500 εκτοξευτές αγοράστηκαν από τις ΗΠΑ το 1988 έναντι του ποσού των $ 124.000.000 (αν και σύμφωνα με ορισμένες πηγές το 1988 αγοράστηκαν 476 εκτοξευτές και 1.000 βλήματα τύπου FIM-92B POST από τις ΗΠΑ και 1.150 βλήματα FIM-92C RMP από την ευρωπαϊκή γραμμή παραγωγής).
Παρελήφθησαν την περίοδο 1989-1994.
Το 2001 αγοράστηκαν άλλα 200 βλήματα, τα οποία παρελήφθησαν την περίοδο 2003-2004.
Σύμφωνα με ορισμένες πηγές οι εν υπηρεσία σκανδάλες ανέρχονται σε 631-664, ενώ το απόθεμα βλημάτων ανέρχεται στα 3.572, εκ των οποίων τα 1.000 είναι της έκδοσης FIM-92Β Stinger, 1.150 της έκδοσης FIM-92C RMP και 1.322 της έκδοσης FIM-92E Stinger RMP Block.1.
ΑSRΑD-Hellas.
Η είσοδος του ΑSRΑD-Hellas αναβάθμισε σημαντικά την ικανότητα παροχής εγγύς αντιαεροπορικής προστασίας των μονάδων και των σχηματισμών του ΕΣ, αφού έχουν τη δυνατότητα εκτέλεσης αντιαεροπορική βολή ημέρα και νύχτα, σε αντίθεση με τους φορητούς εκτοξευτές FIM-92 Stinger, οι οποίοι δεν μπορούν να εκτελέσουν βολή τη νύχτα, ούτε διαθέτουν τις σκοπευτικές ικανότητες των ΑSRΑD-Hellas.
FIM-92Β Stinger
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου