Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

Τι τρέχει με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας; Συνομιλίες κυβέρνησης με Αμερικανούς επιχειρηματίες

Στιγμιότυπο από την κατασκευή της πυραυλακάτου "Κρυσταλλίδης" P69, ένα από τα ταχέα σκάφη του Ελληνικού Πολεμικού Στόλου που κοσμεί το Πολεμικό Ναυτικό με τις εξαιρετικές δυνατότητες και υπηρεσίες που προσφέρει στο Ανατολικό Αιγαίο. Πηγή φωτογραφίας: Πολεμικό Ναυτικό, επίσημη ιστοσελίδα ΓΕΝ

Σχέδιο διάσωσης μέσω νέας πνοής που θα δοθεί υπό τη νέα ηγεσία ή νέος κύκλος αγωνίας για τους 600 και πλέον εργαζομένους των ναυπηγείων Ελευσίνας, οι οποίοι εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα ζουν με το μαρτύριο της σταγόνας;

Πληροφορίες που διασταυρώνονται τόσο από ανώτατα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, όσο και από αρμόδιες οικονομικές πηγές του κυβερνητικού επιτελείου, συγκλείνουν στο γεγονός πως η κυβέρνηση βρίσκεται πάρα πολύ κοντά σε συμφωνία με εταιρία Αμερικανικών συμφερόντων, η οποία έχει δείξει το ενδιαφέρον της, να ενεργοποιήσει την Ελληνική ναυτοσύνη, χρησιμοποιώντας τα έμπειρα χέρια των ναυπηγών που βρίσκονται εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα σ’ ένα αβέβαιο καθεστώς και που αν δεν τους συνέδραμε το Πολεμικό Ναυτικό, θα βρίσκονταν σε ακόμη πιο δεινή θέση απ’ αυτή που περνούν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Η κυβέρνηση κρατά ιδιαίτερα χαμηλούς τόνους, την ώρα που εξελίσσονται πολλές συναντήσεις, όπως λένε οι ίδιες πηγές.

Μέχρι να δοθούν τα χέρια, δεν είναι λίγες οι φωνές οι οποίες σημειώνουν πως είναι θέμα ημερών- κανείς δεν θέλει ν’ ανοίξει τα χαρτιά του, ούτε να πανηγυρίσει.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα μπορούν να στηρίξουν σχέδιο νέων φρεγατών για το ΠΝ;

Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στα Ελληνικά σχέδια, που έχουν συζητηθεί με τους εκπροσώπους της Αμερικανικής εταιρίας, είναι να υπάρξουν εκτός των πλοίων που θα κατασκευάζουν και νέα δεδομένα για τον Ελληνικό στόλο, με μονάδες επιφανείας κατασκευασμένες από Ελληνικά χέρια.

Κανείς από την Ελληνική πλευρά δεν θέλησε να κρύψει το ενδιαφέρον για νέες φρεγάτες, τα πλοία που θ’ αποτελούν το απαραίτητο μέλλον για το Πολεμικό Ναυτικό κι’ αυτές  να κατασκευαστούν στο Ελληνικό έδαφος και από πρωτομάστορες Έλληνες οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει Αιγαίο, τι σημαίνει Μεσόγειος και τι χρειάζεται η χώρα μας.

Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που εδώ και καιρό έδειχναν τα ναυπηγεία τονίζοντας πως όποιος προηγηθεί αυτής της λογικής, θα προκριθεί σε πολλά απ’ όσα είναι απαραίτητα να γίνουν για τον Ελληνικό πολεμικό στόλο, είτε αυτό είναι το επόμενο πολεμικό πλοίο, είτε αυτό λέγεται αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ, είτε είναι κατασκευή επιπλέον υποβρυχίων.

Μάλιστα οι δυο πλευρές, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, συζήτησαν το ενδεχόμενο, πλοία του 6ου Αμερικανικού στόλου, εφόσον χρειάζονται υποστήριξη, αυτή να μπορεί να υπάρξει από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Προγράμματα και σκέψεις υπάρχουν πολλές, μένει να πέσουν οι υπογραφές και αυτές θα σημάνουν και διαφορετικές «λυτρώσεις» για θέματα που καίνε.

Οι Έλληνες Αξιωματούχοι, στις συνομιλίες επικαλούνται και δείχνουν ένα χειροπιαστό παράδειγμα της Ελληνικής ναυτοσύνης προς τους συνομιλητές τους, με τα υποβρύχια τύπου «Παπανικολής 214», τα οποία με τις προσπάθειες των Ελλήνων ναυπηγών και εργαζόμενων από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κατάφεραν να επισκευαστούν και να βρεθούν τα αρχικά προβλήματα με τα οποία είχαν παραληφθεί από το ΠΝ.

Να σημειώσουμε επίσης πως και ο τότε Α’ ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης και σημερινός υπουργός Εθνικής Άμυνας, είχε καταβάλλει από την πλευρά του ΠΝ πολλές προσπάθειες και συνεργάστηκε πάρα πολύ με τους εργαζόμενους των ναυπηγείων για να καταφέρουν όλοι μαζί, οι νεότεροι υποβρύχιοι κυνηγοί της χώρας, να είναι άκρως επιχειρησιακοί, κάνοντας τη μεγάλη διαφορά σε Αιγαίο και Μεσόγειο

Θα προχωρήσει το θέμα των πυραυλακάτων Καραθανάσης και Βλαχάκος; Ανάμεσα στις συζητήσεις ήδη έχει τεθεί και το θέμα που «πονάει» πολύ το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο έχει χρηματοδοτήσει – και με παραπάνω χρήματα- τις δυο πυραυλακάτους τύπου Ρουσσέν, «Βλαχάκος» και «Καραθανάσης» και που ακόμη τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας δεν έχουν αποδώσει στον Στόλο, που τόσο τις χρειάζεται.

Επιγραμματικά να θυμίσουμε ότι η σύμβαση που υπάρχει ανάμεσα στο ΠΝ και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ξεκίνησε την δαιδαλώδη  πορεία της το 2008 και η δαπάνη ήταν 300 εκατομμύρια.

Το 2016 υποτίθεται πως οι δυο πυραυλάκατοι θα έπρεπε να είχαν περάσει και την επιχειρησιακή αξιολόγηση, εντασσόμενες στο δυναμικό της Διοίκησης ταχέων σκαφών του Ελληνικού Πολεμικού Στόλου.

Όμως το 2016, προκύπτει το μεγάλο οικονομικό θέμα και το Ελληνικό δημόσιο δίνει ακόμη 40 εκ. ευρώ και ταυτόχρονα η παράδοση των πλοίων μετατίθεται για δυο χρόνια μετά, το καλοκαίρι του 2018.

Η χρονιά πέρασε, τα πλοία παρέμειναν στα Ναυπηγεία, ενώ η μια εκ των δυο πυραυλακάτων που τοποθετήθηκε στο νερό, έγινε με πολλά προβλήματα και αρκετά συστήματα να λείπουν από αυτή.

Το 2018 αντί να κοπεί η κορδέλα παράδοσης, μπήκαν στον λογαριασμό, ακόμη 31 εκατομμύρια ευρώ και η νέα συμφωνία προβλέπει την παράδοση των δυο ταχέων σκαφών το ερχόμενο καλοκαίρι, άρα 370 εκατομμύρια ευρώ έχουν ξοδευτεί, πλοία δεν υπάρχουν, τα χρήματα έχουν τελειώσει και οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων περιμένουν τα πενιχρά έναντι ποσά κάθε μήνα από το Πολεμικό Ναυτικό.


Άρα μια επερχόμενη συμφωνία μ’ έναν Αμερικανικό κολοσσό μάλλον θα είναι η «τεχνητή αναπνοή»  που θα επαναφέρει τη ζωή στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Πηγή: /hellasjournal.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: