Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Τα επόμενα εξοπλιστικά των ΕΕΔ


Τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί εντατικά το υπουργείο Άμυνας τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με τις σημερινές δηλώσεις του κ.Ευάγγελου Βενιζέλου, είναι  τα ανταλλακτικά πτητικών μέσων Πολεμικής Αεροπορίας, κινητήρες των F-16, φωτιστικές βόμβες, βλήματα 120 χιλιοστών των αρμάτων LEO, αυτοκινούμενα πυροβόλα, ελικόπτερα NH-90, TOR-M1 και OSA, το πρόγραμμα του συστήματος αυτοπροστασίας των μαχητικών F-16.

Το μέλλον της βιομηχανίας της ΕΛΒΟ είναι κατά τον ίδιο τον υπουργό επίσης ένα κεντρικό θέμα για τον επόμενο καιρό. Εμείς θα προσθέταμε πως οι εξελίξεις άλλωστε τρέχουν.

Το θέμα της πιθανής προμήθειας ενός ρωσικού ΤΟΜΑ, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, αλλά και τις προ μηνών δεσμεύσεις της ελληνικής πλευράς μέσω του μνημονίου, απέναντι στην αμυντική βιομηχανία της Ευρώπης, αποτελεί παρελθόν, λόγω ακριβώς όλων αυτών των «σφαιρικών» ανακατατάξεων.

Επίσης, στο επίκεντρο θα βρεθεί  θέμα των επιθετικών ελικοπτέρων Apache, το πρόγραμμα «Ερμής», το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας, το μεταφορικό αεροσκάφος C-27. Η αναβάθμιση των ελικοπτέρων Απάτσι, η οποία εξαγγέλθηκε προ πολλού από μερίδα του ελληνικού Τύπου, ίσως δεν έχει τελικά ωριμάσει χρονικά.

Όλα τα παραπάνω θέματα ανήκουν στον  προγραμματισμό για τους επόμενους μήνες, ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος ο υπουργός. Να υπογραμμίσουμε πως εν αντιθέσει με αυτά που γράφησαν μέχρι σήμερα, το θέμα των ελικοπτέρων NH-90 δεν έχει κλείσει. 
Το φως της ελληνικής δημοσιότητας είδε μάλιστα προ βδομάδων και ένα σχετικό χρονοδιάγραμμα παραλαβών.

Το ιστολόγιό μας έχει επανειλημμένα υπογραμμίσει τα μεγάλα προβλήματα του προγράμματος, τα οποία δεν σχετίζονται αποκλειστικά και μόνο με την ελληνική πλευρά, αλλά είναι περισσότερο απόρροια της ανακατάταξης που επιχειρείται στο συγκεκριμένο πεδίο, σε πολλές χώρες της Ευρώπης, εν πολλοίς απόρροια των οικονομικών παραμέτρων. Οι εξελίξεις που (δεν) τρέχουν αλλού, θα κρίνουν πολλές συνιστώσες της ελληνικής προμήθειας.

Το πρόγραμμα του ΑΦΝΣ βρίσκεται στο επίκεντρο της ελληνικής πλευράς. Μόνο τυχαίο γεγονός δεν μπορεί να θεωρηθεί η εκ νέου παρουσίαση του C-295 της EADS μέσα σε διάστημα λίγων μόλις μηνών.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: