Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

Η Τουρκία χτίζει σταδιακά το μέλλον της πολεμικής ναυπηγικής της βιομηχανίας


Αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά τη σημασία που αποδίδει στην μεθοδική οργάνωση και προετοιμασία της ναυπηγική βιομηχανίας της Τουρκίας η Υπογραμματεία Πολεμικής Βιομηχανίας διοργάνωσε για τέταρτη φορά ένα σεμινάριο με θέμα τις εξελίξεις στον τομέα των ναυπηγήσεων και των συστημάτων που εξοπλίζουν πολεμικά πλοία.

Στο σεμινάριο παρευρέθησαν εκπρόσωποι φορέων και εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο ναυπηγικό χώρο μα αντικείμενο την ανταλλαγή πληροφοριών και την εξέταση των εξελίξεων στον τομέα της πολεμικής ναυπηγικής βιομηχανίας. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Υπογραμματεία Πολεμικής Βιομηχανίας της Τουρκίας διαθέτει διεύθυνση σκαφών επιφανείας/υποβρυχίων και ναυτικών συστημάτων για τον καλύτερο συντονισμό των αναπτυξιακών προγραμμάτων και των ναυπηγήσεων για το Ναυτικό της Τουρκίας. 


Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα του σεμιναρίου τα ναυπηγεία της Τουρκίας ήταν αρχικά διστακτικά να εμπλακούν στις ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων.

Αντιθέτως προτιμούσαν την ναυπήγηση εμπορικών πλοίων που ήταν πιο εύκολα στην ναυπήγηση και πιο προσοδοφόρα.
Αυτή όμως την περίοδο που η κρίση χτυπά και τον ναυπηγικό τομέα με αποτέλεσμα οι παραγγελίες από το Ναυτικό της χώρας να είναι πιο ευπρόσδεκτες.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ό διευθυντής της Διεύθυνση σκαφών επιφανείας/υποβρυχίων και ναυτικών συστημάτων της Υπογραμματείας Πολεμικής Βιομηχανίας της Τουρκίας οι τρέχουσες παραγγελίες του τουρκικού Ναυτικού μπορούν να εξασφαλίσουν εργασία μόνο σε 7 ναυπηγεία της χώρας!!! 

Εκτός από τα στελέχη των κυβερνητικών υπηρεσιών στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι από τουρκικά ναυπηγεία και εταιρείας που αναπτύσσουν συστήματα τα οποία αποτελούν μέρος τους εξοπλισμού των πολεμικών πλοίων του τουρκικού Ναυτικού. 
Επιπρόσθετα το σεμινάριο αποτέλεσε την ευκαιρία για την πραγματοποίηση παρουσιάσεων από ξένα ναυπηγεία όπως αυτό της Navantia η οποία παρουσίασε το ελικοπτεροφόρο LPH Juan Carlos I στα πλαίσια προφανώς του διαγωνισμού για την απόκτηση ενός σκάφους αμφίβιων επιχειρήσεων το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει ελικόπτερα.

Μία ακόμα ξένη εταιρεία που παρουσίασε τα προϊόντα της ήταν η ΒΑΕ η οποία παρουσίασε το καταδρομικό κλάσης Type 45 και την φρεγάτα Type 26. Τέλος από το σεμινάριο προέκυψαν σειρά ειδήσεων για την πορεία των ναυπηγικών προγραμμάτων του τουρκικού Ναυτικού. 


Έτσι το δεύτερο Περιπολικό Ανοικτής θαλάσσης (ουσιαστικά πρόκειται για κορβέτα) που ναυπηγείται από τα ναυπηγεία RMK του ομίλου Koc για την τουρκική Ακτοφυλακή πρόκειται να καθελκυστεί τον Νοέμβριο ενώ οι θαλάσσιες δοκιμές του πρώτου σκάφους θα ξεκινήσουν το Δεκέμβριο. 

Το πρώτο Περιπολικό Ανοικτής θαλάσσης AB-1200 του τουρκικού Ναυτικού θα παραδοθεί σε επιχειρησιακή χρήση πριν από το τέλος του 2010, η χρηματοδότηση για την ναυπήγηση των 5 καταδρομικών  TF-2000 AAW και του σκάφους AOR δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί. Τέλος η έκτη φρεγάτα που θα εξοπλιστεί με το σύστημα Genesis θα είναι η F-495 TCG Gediz η οποία θα εξοπλιστεί και το σύστημα Mk-41 VLS. 

Το βασικότερο σημείο όμως του εκσυγχρονισμού του συγκεκριμένου πλοίου είναι η καθυστέρηση στην παράδοση του ραντάρ Smart  3D με αποτέλεσμα να χρειαστεί το πλοίο να αποσυρθεί ξανά από την ενεργό δράση για την μελλοντική εγκατάσταση του ραντάρ.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: