Ο χαμός με τη σκανδαλώδη υπόθεση των υποβρυχίων καλά κρατεί. Η Εισαγγελία της Αθήνας διαβίβασε στη Βουλή μετά το τμήμα της δικογραφίας που αφορούσε τη βασική περίοδο του σκανδάλου, δηλαδή την περίοδο 1998 - 2002, και το υπόλοιπο τμήμα, προκειμένου να διερευνηθούν ποινικές ευθύνες για πρώην υπουργούς από το 2002 μέχρι το 2009!
Περίοδο κατά την οποία διαχειρίστηκαν την εξέλιξη των «αμαρτωλών» συμβάσεων του Άκη οι επόμενοι υπουργοί, δηλαδή ο Γ. Παπαντωνίου, ο Σπ. Σπηλιωτόπουλος και ο Βαγγ. Μεϊμαράκης.
Βεβαίως δεν μπορεί να συγκριθεί η περίοδος Άκη - Γιάννου με τη μετά το 2004 περίοδο, διότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κληρονόμησε μια απίστευτη κατάσταση από προβληματικές συμβάσεις που βρίσκονταν σε εξέλιξη, για τις οποίες είχαν ήδη πληρωθεί τεράστια ποσά από το κράτος, ενώ το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους «έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου» της απώλειας αυτών των χρηματικών ποσών.
Μόνον δε για τα υποβρύχια είχε ήδη πληρωθεί πάνω από 1,5 δισ. ευρώ… Είναι πράγματι φαιδρό να επιχειρείται από ορισμένους κύκλους συμψηφισμός των δύο περιόδων. Αυτοί που «έφαγαν» τα λεφτά από τις μίζες ήταν πολλοί, και τα «έφαγαν» τη συγκεκριμένη περίοδο.
Τα πορίσματα της γερμανικής Δικαιοσύνης που έχουν διαρρεύσει στον Τύπο είναι αποκαλυπτικά. Πάντως η αξιωματική αντιπολίτευση αντέδρασε.
Μετά την πρόταση για Εξεταστική των Πραγμάτων Επιτροπή, υπέβαλε αίτημα προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για την ταχύτερη δυνατή περάτωση της προκαταρκτικής εξέτασης που ήδη διεξάγεται.
Επίσης έκανε γνωστό ότι προτίθεται να υποβάλει νέο αίτημα για την κίνηση της διαδικασίας ορισμού εφέτη - ανακριτή. Δικαστικές πηγές έκαναν λόγο για εμπλοκή, εκτός από τα 37 άτομα που έχουν ήδη κληθεί από την Εισαγγελέα, και πολλών άλλων, που μπορεί να φτάσουν τους 200. Αναμένονται ραγδαίες εξελίξεις…
Έκθετος ο υπουργός
Τα όσα είπε ο ΥΕΘΑ κ. Ευάγγ. Βενιζέλος για το CAOC 6 του Εσκί Σεχίρ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής τον εκθέτουν ανεπανόρθωτα. Μπορεί η ΝΑΤΟϊκή απόφαση για να κλείσει το CAOC 6 να έχει βγει στα χαρτιά από το 2004 - 2005, αλλά –όπως «ξέρουν και οι πέτρες»– το CAOC 6 όχι μόνο δεν έκλεισε, αλλά παραμένει ενεργό, λαμβάνει όλα τα σήματα και τις διαταγές και εξακολουθεί να είναι μέρος της δομής του ΝΑΤΟ, τουλάχιστον μέχρι να εγκριθεί η επόμενη. Να γιατί ίσως είναι καλύτερα τέτοιας υφής συζητήσεις να γίνονται κεκλεισμένων των θυρών…
«ΛΗΜΝΟΣ» εκεί, «ΓΙΛΝΤΙΡΙΜ» εδώ…
Η ελληνική φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ» περιπολεί στην «καρδιά» των επιχειρήσεων, στον κόλπο της Σύρτης. Αντίθετα, η τουρκική φρεγάτα «ΓΙΛΝΤΙΡΙΜ» νότια και όχι μακριά από τις ακτές της Κρήτης. Τυχαίο; Δεν νομίζω…
Wikileaks, F-16 και ανακρίβειες
Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία από τα Wikileaks, που δημοσίευσε η «Καθημερινή» (27 Μαρτίου), στις 4/11/09 ο νέος, τότε, ΥΕΘΑ κ. Ευάγγ. Βενιζέλος παραπονείται στον αμερικανό πρέσβη κ. Σπέκχαρντ, ότι τα 60 F-16 (ακοσημιτική παραγγελία του 2000) στερούνται, ακόμη, συστήματος αυτοπροστασίας, λόγω ασυνέπειας της αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρείας RAYTHEON.
Έκθετος ο υπουργός
Τα όσα είπε ο ΥΕΘΑ κ. Ευάγγ. Βενιζέλος για το CAOC 6 του Εσκί Σεχίρ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής τον εκθέτουν ανεπανόρθωτα. Μπορεί η ΝΑΤΟϊκή απόφαση για να κλείσει το CAOC 6 να έχει βγει στα χαρτιά από το 2004 - 2005, αλλά –όπως «ξέρουν και οι πέτρες»– το CAOC 6 όχι μόνο δεν έκλεισε, αλλά παραμένει ενεργό, λαμβάνει όλα τα σήματα και τις διαταγές και εξακολουθεί να είναι μέρος της δομής του ΝΑΤΟ, τουλάχιστον μέχρι να εγκριθεί η επόμενη. Να γιατί ίσως είναι καλύτερα τέτοιας υφής συζητήσεις να γίνονται κεκλεισμένων των θυρών…
«ΛΗΜΝΟΣ» εκεί, «ΓΙΛΝΤΙΡΙΜ» εδώ…
Η ελληνική φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ» περιπολεί στην «καρδιά» των επιχειρήσεων, στον κόλπο της Σύρτης. Αντίθετα, η τουρκική φρεγάτα «ΓΙΛΝΤΙΡΙΜ» νότια και όχι μακριά από τις ακτές της Κρήτης. Τυχαίο; Δεν νομίζω…
Wikileaks, F-16 και ανακρίβειες
Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία από τα Wikileaks, που δημοσίευσε η «Καθημερινή» (27 Μαρτίου), στις 4/11/09 ο νέος, τότε, ΥΕΘΑ κ. Ευάγγ. Βενιζέλος παραπονείται στον αμερικανό πρέσβη κ. Σπέκχαρντ, ότι τα 60 F-16 (ακοσημιτική παραγγελία του 2000) στερούνται, ακόμη, συστήματος αυτοπροστασίας, λόγω ασυνέπειας της αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρείας RAYTHEON.
Ο πρέσβης σημειώνει ότι η σύμβαση αφορούσε κράτος (Ελλάδα) και εταιρεία και δεν ήταν διακρατική. Υπέδειξε, δηλαδή, τη RAYTHEON.
Αφού σημειώσουμε την παντελή αδιαφορία του θρυλικού διδύμου Μεϊμαράκη - Βασιλάκου (δεν ασχολήθηκαν με το θέμα, δεν επέβαλαν ρήτρες καθυστέρησης) και ότι σήμερα, ύστερα από 1,5 χρόνο, η χλιαρή αντιμετώπιση του θέματος από τον κ. Βενιζέλο ουδόλως απέχει του διδύμου, θα χαράξω μόνο δυο αράδες για μια υπόθεση που αποτελεί ένα ακόμη σκάνδαλο της σημιτοακικής εποχής στον χώρο των εξοπλισμών.
Ουδέποτε στην ιστορία αγορών μαχητικών από ΗΠΑ η προμήθεια έγινε εκτός της φιλοσοφίας του «πακέτου» (πλήρες, ετοιμοπόλεμο αεροσκάφος) και της διακρατικής συμφωνίας (state to state), όπου οι δυνατότητες «παραπλεύρων» πληρωμών, ήγουν τουτέστιν μιζών, ήταν μικρές.
Εξαίρεση έγινε μόνο δυο φορές. Η πρώτη με τα PATRIOT (μαύρο σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε η ανάδυση μεγαλοπρεπούς μίζας 10 εκατ. ευρώ) και η δεύτερη με τα 60 F-16. Αμφότερα επί Σημιτοάκηδων.
Το 2000, κατόπιν απαίτησης Άκη, στην οποία υπέκυψε ο Σημίτης, έγινε διαχωρισμός για τους κινητήρες και το σύστημα αυτοπροστασίας! Το γιατί είναι ευνόητο, δεν χρειάζονται εξηγήσεις... Τι πιο φυσικό τα δύο αυτά συστήματα να είναι τα ίδια με τα υπάρχοντα στα προηγούμενα F-16.
s Αμέσως ο κ. Τσοχατζόπουλος εστράφη προς το ισραηλινό σύστημα ASPS, το οποίο το ΓΕΑ έχει χαρακτηρίσει ως ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ και ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ (Φ 283.5/22/02.2000/26/22.02.2000) (!) έναντι των δύο ανταγωνιστικών (ΗΠΑ - Γαλλίας).
s Αμέσως ο κ. Τσοχατζόπουλος εστράφη προς το ισραηλινό σύστημα ASPS, το οποίο το ΓΕΑ έχει χαρακτηρίσει ως ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ και ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ (Φ 283.5/22/02.2000/26/22.02.2000) (!) έναντι των δύο ανταγωνιστικών (ΗΠΑ - Γαλλίας).
Η εμμονή του κ. υπουργού ήταν τέτοια που, αδιαφορών για τα παραπάνω, προχώρησε ακόμη περισσότερο. Με την προσωπική διαταγή του στον πρόεδρο της Επιτροπής Αξιολόγησης, υποπτέραρχο Δ. Μουρελάτο (Φ 800/16/520028/19-Οκτ-01), καταργεί τις προδιαγραφές που απέκλειαν το ισραηλινό σύστημα! Ο κ. Σημίτης, όπως πάντα, παρατηρούσε αδιάφορος... όπως το ίδιο έπραττε ο τότε Α/ΓΕΑ, ακικού περιβάλλοντος.
Οι κινητήρες δόθηκαν σε άλλη εταιρεία (φοβερό κόστος για την ΠΑ και την οικονομία), αλλά η ανάθεση του συστήματος αυτοπροστασίας ναυάγησε, γιατί έγινε αλλαγή υπουργού.
Ο νέος ΥΕΘΑ, κ. Γιάννος Παπαντωνίου, κάτω από τη γενική κατακραυγή, ανέθεσε το έργο στη RAYTHEON (κ. Λιακουνάκος), αλλά με τιμές κατά 60% υψηλότερες από αυτές της αρχικής προσφοράς και με όρους που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση. Το «Π» έχει εκθέσει κατ’ επανάληψη τα παραπάνω, χωρίς να έχει συγκινηθεί κανένας...
Έκτοτε τα ίχνη του συστήματος χάθηκαν, αλλά τα 60 F-16 του 2000 είναι σήμερα, το 2011, ημιαξιόμαχα.
Όλα τα στοιχεία είναι στη διάθεση παντός ενδιαφερόμενου. Ζήτω, για άλλη μια φορά, το έθνος, με τους υπερπατριώτες πρωθυπουργούς και υπουργούς του Άμυνας.
Τρεις κι εξήντα...
Υπό την αιγίδα του ΥΕΘΑ γιορτάστηκε (όλα τα είχε η Μαριορή, οι γιορτές τής έλειπαν...) την προηγούμενη Τετάρτη η ημέρα των βετεράνων...
Αφού το δίδυμο Βενιζέλου - Μπεγλίτη τους κατακρεούργησε τις συντάξεις, τους πετσόκοψε το μέρισμα του ΜΤΣ, τους εξοβέλισε από το ΝΙΜΤΣ, τους ταπείνωσε κ.λπ., τους φόρεσε και μια «τιμητική» γιορτή ως... μαλακτικό.
Όλα τα στοιχεία είναι στη διάθεση παντός ενδιαφερόμενου. Ζήτω, για άλλη μια φορά, το έθνος, με τους υπερπατριώτες πρωθυπουργούς και υπουργούς του Άμυνας.
Τρεις κι εξήντα...
Υπό την αιγίδα του ΥΕΘΑ γιορτάστηκε (όλα τα είχε η Μαριορή, οι γιορτές τής έλειπαν...) την προηγούμενη Τετάρτη η ημέρα των βετεράνων...
Αφού το δίδυμο Βενιζέλου - Μπεγλίτη τους κατακρεούργησε τις συντάξεις, τους πετσόκοψε το μέρισμα του ΜΤΣ, τους εξοβέλισε από το ΝΙΜΤΣ, τους ταπείνωσε κ.λπ., τους φόρεσε και μια «τιμητική» γιορτή ως... μαλακτικό.
Απλώς, αφού σημειώσω ότι ο ανθυπολοχαγός (που δεν γνωρίζει ούτε Κυριακές ούτε σχόλες ούτε αργίες ούτε γιορτές μετατίθεται ανά διετία, σπανίως παίρνει άδεια, δεν απεργεί κ.λπ. και είναι, κατά τον κ. Μπεγλίτη, «ένστολος υπάλληλος», με όλα όσα υπονοεί ο κ. αναπληρωτής), λαμβάνει 898 ευρώ μηνιαίως, ο Α/ΓΕΣ όσο ένας νεοδιοριζόμενος πρωτοδίκης και ο σμηναγός - χειριστής F-16 όσο ένας υποδιευθυντής κρατικής ΔΕΚΟ, θα αναφωνήσω: «Ζήτωσαν οι εν ενεργεία και βετεράνοι...»
Κατά παρέκκλιση...
Στον νέο νόμο Περί Προμηθειών, που έδωσε προς σχολιασμό ο κ. Βενιζέλος, προβλέπεται (άρθρο 60) αποκλεισμός υποψηφίου προμηθευτή αν:
– Συμμετέχει σε εγκληματική οργάνωση
– Αν έχει κατηγορηθεί για δωροδοκία, απάτη, τρομοκρατικό έγκλημα, ξέπλυμα χρήματος κ.λπ.
– Θα έλεγε κανείς, ορθώς – ορθότατα.
– Έλα, όμως, που έρχεται η επόμενη παράγραφος, στην οποία (κρατήστε τα γέλια σας) αναγράφεται: Με απόφαση του
υπουργείου Άμυνας, μπορεί να εγκριθεί παρέκκλιση από τους προηγούμενους περιορισμούς, για λόγους γενικού συμφέροντος!
– Καλεί, λοιπόν, ο όποιος κ. υπουργός ένα κραγμένο λαμόγιο και του λέει: «Έλα εδώ, Χρήστο Κλεφτοφονιά.
Για λόγους εθνικού συμφέροντος, για την πατρίδα ρε γαμώτο, θα σου δώσω τη δουλειά. Όπως είπαμε, η μίζα θα πάει 50 σε μένα και 50 στο κόμμα. Τίμια πράγματα...»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου