Προμήθεια Small Diameter Bombs από την Π.Α. την επόμενη τριετία
Η ΠΑ εκδήλωσε υψηλό ενδιαφέρον στην αεροπορική έκθεση του Μπουρζέ που ολοκληρώθηκε σήμερα, για την νέα προηγμένη βόμβα GBU-39/40 SDB (Small Diameter Bomb).
Οι δύο αντιπροσωπείες της Π.Α. ενημερώθηκαν για το νέο αεροπορικό όπλο που παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς περισσοτέρου οπλικού φορτίου ανά φορέα κάτι που πολλαπλασιάζει τα αποτελέσματα σε ότι αφορά την συνολική μεταφερόμενη ισχύ στο πεδίο της μάχης.
Το ενδιαφέρον της ΠΑ εστιάζεται στο γεγονός ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί να μεταβάλει τόσο το οπλοστάσιό της όσο και τη γενικότερη φιλοσοφία που διεξάγει τις επιχειρήσεις της μέχρι σήμερα.
Ένα επιπρόσθετος λόγος είναι πως οι συγκεκριμένου τύπου βόμβες αναμένεται να αποτελέσουν και το οπλικό φορτίο των μελλοντικών UCAV ένας τομέας που ήδη επενδύονται σημαντικά κονδύλια στη χώρα μας στο πρόγραμμα του ευρωπαϊκού nEUROn.
Με δεδομένο ότι το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους παίρνει αναβολή διετίας τουλάχιστον, λόγω των οικονομικών προβλημάτων και δεν αναμένεται η εισαγωγή νέου αεροσκάφους πριν από το 2016, η προσοχή της Π.Α. εστιάζεται στην προμήθεια νέων όπλων-πολλαπλασιαστών ισχύος όπως οι SDB.
Η Πολεμική Αεροπορία έχει τοποθετήσει σημαντικά κονδύλια στο νέο ΕΜΠΑΕ για πυρομαχικά του είδους και ασφαλής πηγή της ανέφερε στο defencenet.gr ότι "Είναι βέβαιο ότι θα προηγηθεί η προμήθεια των SDB από του Νέου Μαχητικού"
Έτσι ή αλλιώς και τα αεροσκάφη 5ης γενιάς, όπως το F-35 ή 4++ όπως το F/A-18 Silent Hornet, έχουν περιορισμένο εσωτερικό χώρο μεταφοράς όπλων αέρος-εδάφους και κατ'αυτό τον τρόπο οι SDB είναι μονόδρομος.
Είναι γεγονός πως υπάρχει πληθώρα επιλογών από αέρος εκτοξευόμενων όπλων που σε πολλές περιπτώσεις επικαλύπτονται.
Αυτό το γεγονός επιτρέπει στο σχεδιαστή μιας αποστολής να χρησιμοποιήσει το πλέον κατάλληλο όπλο που καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις απαιτήσεις και το σκοπό της.
Ακόμα με την ενσωμάτωση στις απλές βόμβες μεθόδου καθοδήγησης αυξάνεται η ακρίβεια προσβολής, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι απαιτήσεις σε εκρηκτική ύλη, αφού μειώνεται ταυτόχρονα και η πιθανότητα να προσκρούσει η βόμβα σε μεγάλη απόσταση από τον στόχο, οπότε και δεν είναι απαραίτητη η μεγάλη ακτίνα καταστροφής.
Επιπλέον, ένα αεροσκάφος, το οποίο φυσικά έχει περιορισμό στο βάρος του οπλικού φορτίου που μπορεί να μεταφέρει, εξοπλισμένο με μεγαλύτερο αριθμό όπλων μικρότερου βάρους αλλά ίδιας καταστροφικής δύναμης, μπορεί να πλήξει μεγαλύτερο αριθμό στόχων σε μία έξοδο μειώνοντας έτσι τον αριθμό των τελευταίων με ανάλογη μείωση στο λειτουργικό ίχνος που προκύπτει από τις πολλαπλές μεταβάσεις στην περιοχή ενδιαφέροντος αλλά και την επανεξυπηρέτησή του.
Το μικρό μέγεθος που συνεπάγονται όμως τα παραπάνω έχει κι ένα παράπλευρο όφελος.
Με την ανάπτυξη και εισαγωγή σε υπηρεσία αεροσκαφών που παρουσιάζουν μικρό ίχνος σε διάφορους αισθητήρες μαζικά, είναι απαραίτητο τα όπλα που χρησιμοποιούν να μην υποβιβάζουν αυτά τα χαρακτηριστικά.
Είναι λοιπόν απαραίτητη η εσωτερική μεταφορά του οπλισμού.
Ο περιορισμένος όγκος όμως των αποθηκών βομβών των αεροσκαφών stealth θα πρέπει να έχει όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση στη μαχητική τους ικανότητα.
Έχουμε δει παρόμοιες προσπάθειες στους πυραύλους αέρος-αέρος είτε μέσου είτε μικρού βεληνεκούς.
Παράλληλα, οι σχεδιαστές των αεροσκαφών λαμβάνουν υπόψη τους τις διαστάσεις των όπλων επιλογής του χρήστη όταν σχεδιάζουν τις αποθήκες οπλισμού, χωρίς πάντα να μπορούν να παράσχουν την ίδια φονικότητα με ένα συμβατικό αεροσκάφος.
Εκτός των αεροσκαφών με μειωμένο ίχνος, το μικρό μέγεθος και κατ’ επέκταση το βάρος είναι κρίσιμοι παράγοντες και για τη χρήση από μη επανδρωμένα αεροχήματα, τα οποία τα τελευταία χρόνια επεκτείνουν το φάσμα των αποστολών που είναι ικανά να αναλάβουν, εκτοπίζοντας αργά αλλά σταθερά τα επανδρωμένα από αποστολές που απαιτούν πολύωρη παραμονή στο πεδίο των επιχειρήσεων ή είναι εξαιρετικά επικίνδυνες.
Μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη τα υπό ανάπτυξη προγράμματα μη επανδρωμένων μαχητικών αεροχημάτων, UCAV (Unmanned Combat Air Vehicle), η απαίτηση μικρού βάρους θα ισχυροποιηθεί περαιτέρω.
Διαβάστε ένα σχετικό άρθρο όπως είχε δημοσιευεθεί στο περιοδικό COCKPIT εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου