Στην αντεπίθεση περνούν οι στρατιωτικοί μέσω του ΣΥΣΜΕΔ με αφορμή απάντηση που έδωσε ο Υφυπουργός Οικονομικών σε ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ, Ι. Κοραντή, αναφορικά με την υπερωριακή απασχόληση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Εμμέσως κατηγορούν το Υπουργείο Οικονομικών για άγνοια περί του ωραρίου εργασίας των στρατιωτικών, την αποστολή και του πραγματικού παραγόμενου έργο τους και θεωρούν ότι η παρουσίαση του ειδικού κλαδικού μισθολογίου των στρατιωτικών, ως προνομιακού, το οποίο μέσω των επιδομάτων του υπερκαλύπτει τόσο το παραγόμενο έργο, όσο και την υπερωριακή απασχόληση, υποκρύπτει δύο παραδοχές.
Είτε ότι το παραγόμενο έργο θεωρείται πολύ φθηνό και ως εκ τούτου ανάξιο αξιοπρεπούς ανταμοιβής, είτε ότι οι καταβαλλόμενες αμοιβές είναι πολύ υψηλές και καλύπτουν το σύνολο του παραγόμενου έργου (υποχρεωτικό και υπερωριακό) το οποίο θεωρείται τουλάχιστον ισάξιο, του παραγόμενου έργου των λοιπών δημοσίων υπαλλήλων, πολλώ δε μάλλον των αστυνομικών υπαλλήλων, με τους οποίους μοιράζονται κοινό μισθολόγιο.
Έτσι, μέσα από μια τεκμηριωμένη μελέτη και παράθεση αριθμητικών στοιχείων, επιχειρούν να παρουσιάσουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί με το εργασιακό τους καθεστώς, ώστε οι υπεύθυνοι να ανασκευάσουν όσα έχουν λεχθεί. Παραθέτοντας το πραγματικό ωράριο εργασίας τους και υπολογίζοντας τις αμοιβές που θα έπρεπε να λάβουν, όπως ακριβώς και οι λοιποί δημόσιοι και αστυνομικοί υπάλληλοι, παρουσιάζουν δύο πίνακες με τα εισοδήματά τους να εκτινάζονται σε υψηλά κλιμάκια. Δηλώνουν δε ότι εάν η πολιτεία δεν ενσκύψει και δει σοβαρά το θέμα μισθολόγιο, όχι υπό την πίεση της τρόικας και του μνημονίου, αλλά υπό την πίεση της αδικίας που χρόνια τώρα υφίστανται οι στρατιωτικοί η προσφυγή στη δικαιοσύνη είναι μονόδρομος.
ΜΟΝΑΔΕΣ ΒΑΣΙΚΗΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ
Καταλήγοντας, ο ΣΥΣΜΕΔ, προτείνει κατ’ εφαρμογή των αρχών της ισονομίας και της αναλογικότητας:
(α) Την έκδοση, και κύρωση με Προεδρικό Διάταγμα κανονισμού σχετικού με την Οργάνωση του Χρόνου Εργασίας των Ελλήνων στρατιωτικών, στα πρότυπα του αντίστοιχου κανονισμού της Ελληνικής Αστυνομίας.
(β) Την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, στην οποία θα καθορίζονται επακριβώς, και κατά περίπτωση, ο χρόνος υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και το ύψος της αποζημίωσης αυτής.
(γ) Την καταβολή του επιδόματος «αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας – νυκτερινής απασχόλησης, που καταβάλλεται στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος και στους Έλληνες στρατιωτικούς που εκτελούν νυκτερινή υπηρεσία.
(δ) Τη μετονομασία του μέχρι τώρα χορηγούμενου επιδόματος «αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας» σε επίδομα «προβληματικής – παραμεθορίου περιοχής» και τη καταβολή του στους Έλληνες στρατιωτικούς, σύμφωνα με τα ισχύοντα για τους Δικαστικούς Λειτουργούς αλλά και τον επαναπροσδιορισμό των περιοχών που θεωρούνται παραμεθόριες και προβληματικές, σύμφωνα με όσα ισχύουν για τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους και τα καθοριζόμενα από τις διατάξεις του ν.287/1976 (ΦΕΚ Α΄ 78) και της υπ’ αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.50/265/29847/30-10-1992 (ΦΕΚ Β΄ 667) σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
(ε) Την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 51 του ν.3205/2003 που προβλέπει ωρομίσθια αποζημίωση για κάθε ώρα υπερωριακής εργασίας πέραν του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου.
(στ) Την επέκταση της καταβολής και στους ΄Ελληνες στρατιωτικούς της αποζημίωσης για εργασία πέραν του 5νθημέρου, που χορηγείται στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, του Πυροσβεστικού Σώματος, της Αγροφυλακής αλλά και στο προσωπικό φρούρησης των σωφρονιστικών καταστημάτων και των χώρων του Υπουργείου Πολιτισμού και σε πλείστους άλλους υπαλλήλους του δημοσίου.
πηγη
Εμμέσως κατηγορούν το Υπουργείο Οικονομικών για άγνοια περί του ωραρίου εργασίας των στρατιωτικών, την αποστολή και του πραγματικού παραγόμενου έργο τους και θεωρούν ότι η παρουσίαση του ειδικού κλαδικού μισθολογίου των στρατιωτικών, ως προνομιακού, το οποίο μέσω των επιδομάτων του υπερκαλύπτει τόσο το παραγόμενο έργο, όσο και την υπερωριακή απασχόληση, υποκρύπτει δύο παραδοχές.
Είτε ότι το παραγόμενο έργο θεωρείται πολύ φθηνό και ως εκ τούτου ανάξιο αξιοπρεπούς ανταμοιβής, είτε ότι οι καταβαλλόμενες αμοιβές είναι πολύ υψηλές και καλύπτουν το σύνολο του παραγόμενου έργου (υποχρεωτικό και υπερωριακό) το οποίο θεωρείται τουλάχιστον ισάξιο, του παραγόμενου έργου των λοιπών δημοσίων υπαλλήλων, πολλώ δε μάλλον των αστυνομικών υπαλλήλων, με τους οποίους μοιράζονται κοινό μισθολόγιο.
Έτσι, μέσα από μια τεκμηριωμένη μελέτη και παράθεση αριθμητικών στοιχείων, επιχειρούν να παρουσιάσουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί με το εργασιακό τους καθεστώς, ώστε οι υπεύθυνοι να ανασκευάσουν όσα έχουν λεχθεί. Παραθέτοντας το πραγματικό ωράριο εργασίας τους και υπολογίζοντας τις αμοιβές που θα έπρεπε να λάβουν, όπως ακριβώς και οι λοιποί δημόσιοι και αστυνομικοί υπάλληλοι, παρουσιάζουν δύο πίνακες με τα εισοδήματά τους να εκτινάζονται σε υψηλά κλιμάκια. Δηλώνουν δε ότι εάν η πολιτεία δεν ενσκύψει και δει σοβαρά το θέμα μισθολόγιο, όχι υπό την πίεση της τρόικας και του μνημονίου, αλλά υπό την πίεση της αδικίας που χρόνια τώρα υφίστανται οι στρατιωτικοί η προσφυγή στη δικαιοσύνη είναι μονόδρομος.
ΜΟΝΑΔΕΣ ΒΑΣΙΚΗΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ
Καταλήγοντας, ο ΣΥΣΜΕΔ, προτείνει κατ’ εφαρμογή των αρχών της ισονομίας και της αναλογικότητας:
(α) Την έκδοση, και κύρωση με Προεδρικό Διάταγμα κανονισμού σχετικού με την Οργάνωση του Χρόνου Εργασίας των Ελλήνων στρατιωτικών, στα πρότυπα του αντίστοιχου κανονισμού της Ελληνικής Αστυνομίας.
(β) Την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, στην οποία θα καθορίζονται επακριβώς, και κατά περίπτωση, ο χρόνος υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και το ύψος της αποζημίωσης αυτής.
(γ) Την καταβολή του επιδόματος «αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας – νυκτερινής απασχόλησης, που καταβάλλεται στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος και στους Έλληνες στρατιωτικούς που εκτελούν νυκτερινή υπηρεσία.
(δ) Τη μετονομασία του μέχρι τώρα χορηγούμενου επιδόματος «αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας» σε επίδομα «προβληματικής – παραμεθορίου περιοχής» και τη καταβολή του στους Έλληνες στρατιωτικούς, σύμφωνα με τα ισχύοντα για τους Δικαστικούς Λειτουργούς αλλά και τον επαναπροσδιορισμό των περιοχών που θεωρούνται παραμεθόριες και προβληματικές, σύμφωνα με όσα ισχύουν για τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους και τα καθοριζόμενα από τις διατάξεις του ν.287/1976 (ΦΕΚ Α΄ 78) και της υπ’ αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.50/265/29847/30-10-1992 (ΦΕΚ Β΄ 667) σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
(ε) Την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 51 του ν.3205/2003 που προβλέπει ωρομίσθια αποζημίωση για κάθε ώρα υπερωριακής εργασίας πέραν του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου.
(στ) Την επέκταση της καταβολής και στους ΄Ελληνες στρατιωτικούς της αποζημίωσης για εργασία πέραν του 5νθημέρου, που χορηγείται στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, του Πυροσβεστικού Σώματος, της Αγροφυλακής αλλά και στο προσωπικό φρούρησης των σωφρονιστικών καταστημάτων και των χώρων του Υπουργείου Πολιτισμού και σε πλείστους άλλους υπαλλήλους του δημοσίου.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου