Η κατάργηση του προγράμματος των τροχοφόρων τεθωρακισμένων και των οχημάτων αναγνώρισης από το τριετές και η μη συμπερίληψή τους στα 29 κύρια προγράμματα που αποκάλυψε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος που κυκλοφορεί, κάνει τον Ε.Σ. να στρέφεται προς λύσεις αξιοποίησης των διάθέσιμων συστημάτων του.
Συνολικά 243 VBL υπηρετούν στον Ε.Σ. ως αναγνωριστικά οχήματα και "υποφέρουν" από έλλειψη δυνατότητας βολής χωρίς το προσωπικό να είναι εκτεθειμένο στα εχθρικά πυρά και κατά την διάρκεια της νύχτας.
Για το σύστημα προγραμματίζεται παρουσίασή του στην Διεύθυνση Πεζικού.
Η είδηση ότι η γαλλική Υπηρεσία Εξοπλισμών υπέβαλε κατεπείγουσα παραγγελία 100 πυργίσκων Wasp για εγκατάσταση στα VBL. εκατοντάδες από τα οποία βρίσκονται σε υπηρεσία στον Ε.Σ. κάνει την Διεύθυνση Πεζικού να ενδιαφερθεί για το πρόγραμμα.
Η γαλλική παραγγελία υποβλήθηκε προς την εταιρεία Panhard η οποία συνεργάζεται με την Sagem στην κατασκευή του πυργίσκου.
Οι πυργίσκοι θα χρησιμοποιηθούν από τα οχήματα PVP και VBL. Ο πυργίσκος WASP (Weapon under Armour for Self-Protection) είναι ελαφρύς τηλεχειριζόμενος πύργος.
Οι πυργίσκοι θα χρησιμοποιηθούν από τα οχήματα PVP και VBL. Ο πυργίσκος WASP (Weapon under Armour for Self-Protection) είναι ελαφρύς τηλεχειριζόμενος πύργος.
Φέρει πολυβόλο MAG 58 των 7,62 χλστ, με ενσωματωμένο οπτικό υπέρυθρο και ημέρας, οπτικό σύστημα παρατήρησης που αποτελεί τμήμα του συστήματος FELIN, για επιχειρήσεις ημέρας και νύχτας.
Δύναται να έχει κλίσεις στον κάθετο άξονα από -40ο μέχρι +80ο, όντας έτσι κατάλληλος για επιχειρήσεις σε αστικό περιβάλλον.
Δύναται να έχει κλίσεις στον κάθετο άξονα από -40ο μέχρι +80ο, όντας έτσι κατάλληλος για επιχειρήσεις σε αστικό περιβάλλον.
To 1997 ο Ελληνικός Στρατός προμηθεύτηκε 13 ελαφρά τροχοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα αναγνώρισης VBL της γαλλικής εταιρίας Panhard, τα οποία αποτέλεσαν τα πρώτα τροχοφόρα οχήματα αναγνώρισης σχεδόν μισό αιώνα μετά τα αμερικανικά Μ3Α1 White και Μ8 "Greyhound".
Η προμήθειά τους έγινε με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ αμέσως μετά την παραλαβή τους και την εκπαίδευση των πληρωμάτων εντάχθηκαν στην δύναμη της ΕΛΔΥΒ. το ελληνικό τμήμα της KFOR ανήκοντας οργανικά στην 71η Ταξιαρχία Πεζικού (Β' Σώμα Στρατού).
Ακολούθησε η προμήθεια και η παραλαβή 14 ακόμα VBL το 1998, 23 το 1999 ενώ μέσα στο 2000 προστέθηκαν άλλα 12, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό τους σε 62.
Μετά από νέες, επαναλαμβανόμενες και δυστυχώς αποσπασματικές παραγγελίες, το σύνολο των VBL φθάνει σήμερα τις 240 μονάδες!
Λόγω του τρόπου με τον οποίο έγινε η παραγγελία τους, ο τύπος των οχημάτων διαφέρει ανάλογα με την παρτίδα παραλαβής. Έτσι, τα πρώτα 13 οχήματα που παρελήφθησαν τον Ιούνιο του 1997 ανήκαν στην αντιαρματική έκδοση MILAN, με κοντό μεταξόνιο 2.440 χιλιοστών.
Ο οπλισμός τους αποτελούνταν από 6 αντιαρματικούς πυραύλους MILAN και ένα πολυβόλο των 7,62 χιλ. με 2000 βλήματα, ενώ παραδόθηκαν με την διαμόρφωση του Γαλλικού Στρατού (γαλλικά χρώματα παραλλαγής, πολυβόλο 7,62 Ν-F1, θέσεις για τουφέκια FAMAS).
Σε αυτή την μορφή παραδόθηκαν στα χέρια των Ελλήνων στρατιωτών της KFOR και αργότερα το πολυβόλο N-F1 των 7,62 χιλ. αντικαταστάθηκε από το MAG, ίδιου διαμετρήματος καθώς και οι θέσεις για τα τουφέκια FAMAS με αντίστοιχες για το G3.
Από τα 37 VBL που αποκτήθηκαν το 1998 και το 1999, τα 7 ήταν οχήματα διοίκησης και τα 30 επικοινωνιών, όλα με μακρύ μεταξόνιο 2.665 χιλιοστών.
Στα 7 οχήματα διοίκησης διατηρήθηκαν όπως ήταν με μικρομετατροπές (MAG αντί για F1, θέσεις για G3 κ.α.).
Το διοικητικό VLB αναγνωρίζεται από το μακρύ σασσί, την δακτυλιοειδή βάση του πολυβόλου των 7,62 χιλ, τις δύο κεραίες που βρίσκονται στο πίσω μέρος του οχήματος και από μια διάταξη που βρίσκεται επάνω από μπροστινό παράθυρο του οδηγού.
Τα 30 VBL επικοινωνιών μετατράπηκαν στο 308 (Σίνδος) σε οχήματα αναγνώρισης με την τοποθέτηση ενός ανοιχτού πυργίσκου τύπου PL127 με πολυβόλο Browning M2HB των 12,7 χιλ., επάνω από την θέση του αρχηγού πληρώματος.
Στα εργοστασιακά VBL αναγνώρισης ο πυργίσκος αυτός βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος του οχήματος, ενώ στην ίδια θέση, στα VBL τηλεπικοινωνιών, υπάρχει μια τετραγωνική θυρίδα.
Αυτό οδήγησε τους τεχνικούς του 308 να τροποποιήσουν την θυρίδα του αρχηγού πληρώματος και να τοποθετήσουν εκεί τον πυργίσκο.
Τέλος, τα 12 VBL που αποκτήθηκαν το 2000 είναι - μάλλον - εργοστασιακά οχήματα αναγνώρισης PL127/40, εφοδιασμένα με κλιματισμό.
Όλα το VBL που έχουν παραληφθεί μέχρι σήμερα εξοπλίζουν τις μονάδες Πεζικού που ανήκουν στo B' Σ.Σ..
Τα 13 VBL αντιαρματικής έκδοσης υπάγονται στην 71η Ταξιαρχία Πεζικού ενώ τα υπόλοιπα στην 33η και 34η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία (1 διοικητικό και 5 αναγνώρισης ανά Τάγμα Πεζικού).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου