To ζήτημα είναι βέβαια στο τέλος η χώρα μας να κερδίσει κάτι, διότι οι απέναντι τρέχουν εξοπλιστικά προγράμματα και σε λίγο καιρό, εάν δεν λάβουμε μέτρα, θα βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων.
Η χώρα μας χρειάζεται αγορά από το πάνω ράφι.
Είναι κάτι που το αναφέρουμε συνεχώς εδώ στο Πενταπόσταγμα. Δευτεροκλασάτες επιλογές δεν έχουν νόημα.
Εξάλλου λόγω των εξελίξεων, χρειαζόμαστε σύγχρονες και αξιόπιστες φρεγάτες.
** Εξάλλου όπως αποκάλυψε πρώτο το Πενταπόσταγμα, έχουμε σημαντικά νέα για τις αμυντικές εταιρείες της Ελλάδας, μετά την πληροφορία ότι ο γαλλικός όμιλος Naval Group, μετά από εκτεταμένες βιομηχανικές έρευνες θα συμπεριλάβει οχτώ ελληνικές αμυντικές εταιρείες στην παγκόσμια αλυσίδα του,*** σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.
Αυτές οι εταιρείες πρόκειται να είναι εγγεγραμμένοι προμηθευτές του γαλλικού κολοσσού και θα αφορούν ελληνικά αμυντικά προϊόντα.
Η παρουσία του καταδρομικού USS Leyte Gulf στο λιμάνι του Πειραιά άνοιξε την κουβέντα περί παραχώρησης από το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό στην Ελλάδα.
Οι Αμερικανοί κάνουν από την μεριά τους ρελάνς με τις LSC, σε διαμόρφωση MMSC, προτάσσοντας ως δέλεαρ την ναυπήγησή τους στην Ελλάδα, όπως αναφέρει ο Χρήστος Μαζανίτης για το enikos.gr
Όμως πληθαίνουν οι φωνές που υποστηρίζουν ότι ίσως μας παραχωρήσουν έναντι συμβολικού τιμήματος κάποια από τα πλοία που ήδη βρίσκονται σε υπηρεσία στο US NAVY. Έχουν γραφτεί αρκετά για την παραχώρηση δύο Arleigh Burke.
Όμως το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ είναι κάθετο: Δεν υπάρχει περίπτωση όχι παραχώρησης, αλλά ούτε καν απόσυρσης, η οποία μπορεί να διαταράξει την οροφή των 355 πλοίων που θέλουν.
Συνοπτικά, πρόκειται για πλοίο εκτοπίσματος 9.600 τόνων, που φέρει 122 εκτοξευτές πυραύλων διαφόρων τύπων, διαθέτει το AEGIS SPY-1A με εξαιρετικές δυνατότητες στην αεράμυνα και τον αντιαεροπορικό πόλεμο αλλά και αντιβαλλιστικό ρόλο, καθώς και δύο ελικόπτερα τύπου Romeo, για ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις.
Χρειάζεται πλήρωμα περίπου 370 ατόμων, μαζί με τα 15 άτομα υποστήριξης των ελικοπτέρων.
Όχι, δεν μπορούν να δέσουν στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας παρά μόνο στην Σούδα, αλλά και αυτό είναι κάτι που το επιθυμεί η ηγεσία του ΠΝ, που θέλει να δώσει ιδιαίτερο βάρος στις επιχειρήσεις νότια της Κρήτης και στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ακόμη κι αν μιλάμε για παλιά σκαριά, δηλαδή πλοία 32 ετών, είναι σαφώς νεότερα από τις φρεγάτες «S» που σε λίγο θα ξεπεράσουν σε ηλικία…. και τα καναντέρ!
Επιπλέον, το χρονοδιάγραμμα με τον προγραμματισμό του αμερικανικού ΠΝ αναφέρει ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα αποσυρθούν εννέα πλοία αυτής της κλάσης.
Άρα, τι μας εμποδίζει από το να εκφράσουμε ενδιαφέρον παραχώρησης;
Ότι η ηγεσία του αμερικανικού ΠΝ πλέον έχει αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά την επέκταση της υπηρεσιακής ζωής αυτών των πλοίων.
Η ανακατασκευή και εκσυγχρονισμός τους κοστίζει πολύ λιγότερα απ’ ό,τι η ναυπήγηση νέων μονάδων.
Άρα, οι πιθανότητες παραχώρησης στο ελληνικό ΠΝ, με το όποιο κόστος, μάλλον θεωρείται ένα πολύ δύσκολο σενάριο.
Βέβαια, ποτέ μην λες ποτέ, γιατί επίκειται και η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στον Λευκό Οίκο και η συνάντηση με τον Ντ. Τραμπ, που μπορεί να φέρει μεγάλες ανατροπές. Arleigh Burke ή Tico;
** Εξάλλου όπως αποκάλυψε πρώτο το Πενταπόσταγμα,
*** σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου