Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της αντιαρματικής τάφρου πλάτους 50 (πενήντα) που διάνοιξε ο τουρκικός Στρατός στην εξέχουσα του Κάραγατς στον Έβρο, το βασικό οχυρωματικό έργο των τουρκικών δυνάμεων που σκοπεύει στην αναχαίτιση της πλημμυρίδας των ελληνικών αρμάτων μάχης και μηχανοκίνητων δυνάμεων, σύμφωνα με πληροφορίες που περιήλθαν στα χέρια των ελληνικών υπηρεσιών πληροφοριών.
Το έργο υποτίθεται ότι είναι «αντιπλημμυρικό», αλλά η σχεδίαση και το σημείο που εκτελείται, είναι εντελώς άσχετο με έργο πολιτικής προστασίας, αλλά πρόκειται για μία στρατιωτική κατασκευή, η οποία εκτελέστηκε από το Μηχανικό του τουρκικού Στρατού και όχι από τη νομαρχία της Ανδριανούπολης όπως θα συνέβαινε αν ήταν πολιτικό έργο.
Η εξέχουσα του Κάραγατς, είναι ο μεγαλύτερος θύλακας τουρκικού εδάφους που εισέρχεται στην ελληνική επικράτεια δυτικά του ποταμού Έβρου και έχει συνολική έκταση 22,5 τ.χλμ.
Στο Κάραγατς υπάρχει και η μικρή ομώνυμη τουρκική πόλη, ανατολικά της οποίας στήθηκε το τουρκικό έργο.
Παράλληλα εκτελούνται έργα στο οδικό δίκτυο και κτίζονται νέες γέφυρες και περάσματα που απαιτούνται για να μπορούν να μετακινούνται απρόσκοπτα οι τουρκικές δυνάμεις.
Πρόκειται για ένα τεράστιο οχυρωματικό έργο της τουρκικής Α’ Στρατιάς στον Έβρο το οποίο εκτελέστηκε σε χρόνο-ρεκόρ και οι Τούρκοι θεωρούν ότι έκλεισαν το μοναδικό σημείο από το οποίο μπορούσαν να εισέλθουν οι ελληνικές μηχανοκίνητες δυνάμεις και να προελάσουν στην Ανατολική Θράκη σε περίπτωση διάβασης του Εβρου με κατεύθυνση Ανατολικά.
Μην ξεχνάμε ότι το βασικό σχέδιο ελληνικής αντεπίθεσης σε περίπτωση κατάληψης νησιού του Αιγαίου, αφορά τον Εβρο, όπου ο ΕΣ για μία σειρά λόγων έχει πλεονέκτημα απέναντι στις τουρκικές δυνάμεις (τουλάχιστον μέχρι τώρα..).
Η Άγκυρα γνώριζε ότι μόνο στον Έβρο υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες να καταστεί δυνατή κατοχή τουρκικού εδάφους (η περίπτωση κατάληψης της Ιμβρου, λόγω εξασθένησης των ελληνικών αποβατικών μέσων δεν θεωρείται πλέον πιθανή), είτε σε μία αντεπίθεση, είτε σε απάντηση τουρκικής επίθεσης σε νησί ή νησιά του Αιγαίου και θέλουν να απαλείψουν κάθε τέτοια πιθανότητα.
Στην παρακάτω φωτογραφία απεικονίζονται πρόχειρες σημειώσεις λεπτομερειών του έργου που κράτησε σε μπλοκάκι Τούρκος επίσημος κατά την διάρκεια επίσκεψης στο έργο και το οποίο περιήλθε στην κατοχή των ελληνικών υπηρεσιών.
Στο νότιο τμήμα της αντιαρματικής τάφρου στην ανατολική όχθη υπάρχουν περιοχές που αποτελούν ανάμεσα στα άλλα τμήμα αμυντικών έργων προστασίας ενός συγκεκριμένου σημείου που χρησιμοποιείται για εκπαίδευση ζεύξεων με θέσεις για ανάπτυξη πλωτών γεφυρών του τουρκικού Στρατού.
Στην νότια-δυτική όχθη υπάρχουν περιοχές ανάπτυξης δυνάμεων και θέσεις μάχης με τοπική πρόβλεψη άμεσης ναρκοθέτησης, καθώς τώρα είναι κυρίως καλλιεργήσιμες εκτάσεις.
Η ανακάλυψη του έργου, αλλά κυρίως η έκτασή του έχει δημιουργήσει έναν ακόμα πονοκέφαλο στην αμυντική ελληνική σχεδίαση.
Τρεις είναι οι βασικοί λόγοι κατασκευής του καναλιού βάσει των πληροφοριών που συνέλεξαν οι ελληνικής υπηρεσίες:
-Ο πρώτος είναι κάλυψη-απόκρυψη προπαρασκευαστικών ενεργειών βίαιης διέλευσης του Έβρου: Ο τουρκικός Στρατός δημιουργεί έναν τεχνητό πεδίο ασκήσεων που προσομοιάζει 100% στον Έβρο μακριά από τα αδιάκριτα ελληνικά βλέμματα.
Τώρα όλες οι τουρκικές ασκήσεις διάβασης υδάτινου κωλύματος, εντοπίζονται, παρακολουθούνται και καταγράφονται από την ελληνική πλευρά, μαζί με όλες τις τακτικές που ακολουθούν.
Όταν ολοκληρωθεί το έργο, το τουρκικό Μηχανικό θα μπορεί να δρα αθέατο.
-Μπορούν να συγκεντρώνονται δυνάμεις ζεύξης υδάτινου κωλύματος για αιφνιδιαστική επίθεση, μακριά από τα ελληνικά μέσα ηλεκτρονικής και φυσικής παρατήρησης
-Δημιουργούν ένα μείζον εμπόδιο στις ελληνικές μηχανοκίνητες δυνάμεις, κατ’αρχήν για να καταλάβουν ολόκληρη την εξέχουσα του Κάραγατς και να την χρησιμοποιήσουν ως διαπραγματευτικό όπλο σε περίπτωση π.χ. κατάληψης ενός ελληνικού νησιού και κατά δεύτερον για να επιτεθούν και να ζεύξουν αυτές προς Ανατολάς τον Έβρο και να εξορμήσουν στην ένα πρώτο σημαντικό εμπόδιο σε μια προσπάθεια διέλευσης στην ανατολική όχθη και από εκεί και πέρα στην Ανδριανούπολη των ελληνικών μηχανοκίνητων δυνάμεων.
Το έργο υποτίθεται ότι είναι «αντιπλημμυρικό», αλλά η σχεδίαση και το σημείο που εκτελείται, είναι εντελώς άσχετο με έργο πολιτικής προστασίας, αλλά πρόκειται για μία στρατιωτική κατασκευή, η οποία εκτελέστηκε από το Μηχανικό του τουρκικού Στρατού και όχι από τη νομαρχία της Ανδριανούπολης όπως θα συνέβαινε αν ήταν πολιτικό έργο.
Η εξέχουσα του Κάραγατς, είναι ο μεγαλύτερος θύλακας τουρκικού εδάφους που εισέρχεται στην ελληνική επικράτεια δυτικά του ποταμού Έβρου και έχει συνολική έκταση 22,5 τ.χλμ.
Στο Κάραγατς υπάρχει και η μικρή ομώνυμη τουρκική πόλη, ανατολικά της οποίας στήθηκε το τουρκικό έργο.
Παράλληλα εκτελούνται έργα στο οδικό δίκτυο και κτίζονται νέες γέφυρες και περάσματα που απαιτούνται για να μπορούν να μετακινούνται απρόσκοπτα οι τουρκικές δυνάμεις.
Πρόκειται για ένα τεράστιο οχυρωματικό έργο της τουρκικής Α’ Στρατιάς στον Έβρο το οποίο εκτελέστηκε σε χρόνο-ρεκόρ και οι Τούρκοι θεωρούν ότι έκλεισαν το μοναδικό σημείο από το οποίο μπορούσαν να εισέλθουν οι ελληνικές μηχανοκίνητες δυνάμεις και να προελάσουν στην Ανατολική Θράκη σε περίπτωση διάβασης του Εβρου με κατεύθυνση Ανατολικά.
Μην ξεχνάμε ότι το βασικό σχέδιο ελληνικής αντεπίθεσης σε περίπτωση κατάληψης νησιού του Αιγαίου, αφορά τον Εβρο, όπου ο ΕΣ για μία σειρά λόγων έχει πλεονέκτημα απέναντι στις τουρκικές δυνάμεις (τουλάχιστον μέχρι τώρα..).
Η Άγκυρα γνώριζε ότι μόνο στον Έβρο υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες να καταστεί δυνατή κατοχή τουρκικού εδάφους (η περίπτωση κατάληψης της Ιμβρου, λόγω εξασθένησης των ελληνικών αποβατικών μέσων δεν θεωρείται πλέον πιθανή), είτε σε μία αντεπίθεση, είτε σε απάντηση τουρκικής επίθεσης σε νησί ή νησιά του Αιγαίου και θέλουν να απαλείψουν κάθε τέτοια πιθανότητα.
Στην παρακάτω φωτογραφία απεικονίζονται πρόχειρες σημειώσεις λεπτομερειών του έργου που κράτησε σε μπλοκάκι Τούρκος επίσημος κατά την διάρκεια επίσκεψης στο έργο και το οποίο περιήλθε στην κατοχή των ελληνικών υπηρεσιών.
Στο νότιο τμήμα της αντιαρματικής τάφρου στην ανατολική όχθη υπάρχουν περιοχές που αποτελούν ανάμεσα στα άλλα τμήμα αμυντικών έργων προστασίας ενός συγκεκριμένου σημείου που χρησιμοποιείται για εκπαίδευση ζεύξεων με θέσεις για ανάπτυξη πλωτών γεφυρών του τουρκικού Στρατού.
Στην νότια-δυτική όχθη υπάρχουν περιοχές ανάπτυξης δυνάμεων και θέσεις μάχης με τοπική πρόβλεψη άμεσης ναρκοθέτησης, καθώς τώρα είναι κυρίως καλλιεργήσιμες εκτάσεις.
Η ανακάλυψη του έργου, αλλά κυρίως η έκτασή του έχει δημιουργήσει έναν ακόμα πονοκέφαλο στην αμυντική ελληνική σχεδίαση.
Τρεις είναι οι βασικοί λόγοι κατασκευής του καναλιού βάσει των πληροφοριών που συνέλεξαν οι ελληνικής υπηρεσίες:
-Ο πρώτος είναι κάλυψη-απόκρυψη προπαρασκευαστικών ενεργειών βίαιης διέλευσης του Έβρου: Ο τουρκικός Στρατός δημιουργεί έναν τεχνητό πεδίο ασκήσεων που προσομοιάζει 100% στον Έβρο μακριά από τα αδιάκριτα ελληνικά βλέμματα.
Τώρα όλες οι τουρκικές ασκήσεις διάβασης υδάτινου κωλύματος, εντοπίζονται, παρακολουθούνται και καταγράφονται από την ελληνική πλευρά, μαζί με όλες τις τακτικές που ακολουθούν.
Όταν ολοκληρωθεί το έργο, το τουρκικό Μηχανικό θα μπορεί να δρα αθέατο.
-Μπορούν να συγκεντρώνονται δυνάμεις ζεύξης υδάτινου κωλύματος για αιφνιδιαστική επίθεση, μακριά από τα ελληνικά μέσα ηλεκτρονικής και φυσικής παρατήρησης
-Δημιουργούν ένα μείζον εμπόδιο στις ελληνικές μηχανοκίνητες δυνάμεις, κατ’αρχήν για να καταλάβουν ολόκληρη την εξέχουσα του Κάραγατς και να την χρησιμοποιήσουν ως διαπραγματευτικό όπλο σε περίπτωση π.χ. κατάληψης ενός ελληνικού νησιού και κατά δεύτερον για να επιτεθούν και να ζεύξουν αυτές προς Ανατολάς τον Έβρο και να εξορμήσουν στην ένα πρώτο σημαντικό εμπόδιο σε μια προσπάθεια διέλευσης στην ανατολική όχθη και από εκεί και πέρα στην Ανδριανούπολη των ελληνικών μηχανοκίνητων δυνάμεων.
Ήδη, όπως έχει αποκαλύψει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος Οκτωβρίου μετά το πραξικόπημα στην Τουρκία, στο ΓΕΣ βγήκαν από τα ράφια και «ξεσκονίζονται» σχέδια διάβασης του Εβρου και μεταφοράς του κέντρου βάρους της ελληνικής αντεπίθεσης, στην Ανατολική Θράκη, τα οποία σχέδια βασίζονται στον ΕΕ 100-1, «Επιχειρήσεις Χερσαίων Δυνάμεων», έκδοση διαταγής 2008.
Στον Έβρο βρίσκονται τρεις ελληνικοί κύριοι σχηματισμοί: Η XVI M/K ταξιαρχία Πεζικού, με ζώνη ευθύνης το βόρειο τμήμα, η 50 Μ/Κ ΤΑΞ ΠΖ «Αψός», με ζώνη ευθύνης το κεντρικό Έβρο και η 12η Μ/Κ Μεραρχία Πεζικού, στο νότιο τμήμα του.
Η υποστήριξη σε τεθωρακισμένα (εκτός των οργανικών αρμάτων των ΕΜΑ) προέρχεται από δύο ΤΘΤ με άρματα LEoprad 2HEL/A4 τις ΧΧΙ η οποία υπάγεται στην XVI M/K και ΧΧΙΙΙ η οποία υπάγεται στην 12η Μ/Κ.
Συνολικά στο Δ΄ ΣΣ υπάρχουν πάνω από 600 άρματα μάχης (Leopard 2HEL/2A4 και Leopard 1A5 και περί τα 1.000 και πλέον τεθωρακισμένα της οικογενείας M-113A1/A2 τα οποία βέβαια έχουν περιορισμούς στη χρήση τους στο κορεσμένο από απειλές πεδίο δράσης του Έβρου.
Υπάρχουν βέβαια και αρκετές εκατοντάδες Μ 113A1/A2 ATV εξοπλισμένα με βλήματα Improved TOW τα οποία μπορούν να προσφέρουν ικανοποιητικές λύσεις στην προστασία των Μηχανοκίνητων σχηματισμών.
Όλη η ανωτέρω δύναμη θα πρέπει φυσικά να διέλθει το πρώτο και σημαντικότερο εμπόδιο αυτό της διάβασης του ποταμού Έβρου και για αυτό το λόγο υπάρχουν αρκετές δεκάδες γεφυροφόρων οχημάτων όπως τα Leopard 1 Biber, Leopard 1 Leguan, M 48A5 AVLB και M60A1 AVLB.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το συγκεκριμένο έργο καταδεικνύει με σαφήνεια ότι η Άγκυρα ολοκληρώνει την πολεμική προπαρασκευή της με ταχύτητα...
Στον Έβρο βρίσκονται τρεις ελληνικοί κύριοι σχηματισμοί: Η XVI M/K ταξιαρχία Πεζικού, με ζώνη ευθύνης το βόρειο τμήμα, η 50 Μ/Κ ΤΑΞ ΠΖ «Αψός», με ζώνη ευθύνης το κεντρικό Έβρο και η 12η Μ/Κ Μεραρχία Πεζικού, στο νότιο τμήμα του.
Η υποστήριξη σε τεθωρακισμένα (εκτός των οργανικών αρμάτων των ΕΜΑ) προέρχεται από δύο ΤΘΤ με άρματα LEoprad 2HEL/A4 τις ΧΧΙ η οποία υπάγεται στην XVI M/K και ΧΧΙΙΙ η οποία υπάγεται στην 12η Μ/Κ.
Συνολικά στο Δ΄ ΣΣ υπάρχουν πάνω από 600 άρματα μάχης (Leopard 2HEL/2A4 και Leopard 1A5 και περί τα 1.000 και πλέον τεθωρακισμένα της οικογενείας M-113A1/A2 τα οποία βέβαια έχουν περιορισμούς στη χρήση τους στο κορεσμένο από απειλές πεδίο δράσης του Έβρου.
Υπάρχουν βέβαια και αρκετές εκατοντάδες Μ 113A1/A2 ATV εξοπλισμένα με βλήματα Improved TOW τα οποία μπορούν να προσφέρουν ικανοποιητικές λύσεις στην προστασία των Μηχανοκίνητων σχηματισμών.
Όλη η ανωτέρω δύναμη θα πρέπει φυσικά να διέλθει το πρώτο και σημαντικότερο εμπόδιο αυτό της διάβασης του ποταμού Έβρου και για αυτό το λόγο υπάρχουν αρκετές δεκάδες γεφυροφόρων οχημάτων όπως τα Leopard 1 Biber, Leopard 1 Leguan, M 48A5 AVLB και M60A1 AVLB.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το συγκεκριμένο έργο καταδεικνύει με σαφήνεια ότι η Άγκυρα ολοκληρώνει την πολεμική προπαρασκευή της με ταχύτητα...
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου