Σε μια ασυνήθιστη κίνησή του για υποβρύχια θέματα, το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού έδωσε στη δημοσιότητα μια σειρά φωτογραφιών από την εν πλω εκπαίδευση και εξοικείωση του πληρώματος του υποβρυχίου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, στην ταραγμένη Βόρεια Θάλασσα.
Οι φωτογραφίες συνοδεύονται και από σχετικό σημείωμα που θέλει το υποβρύχιο να αξιοποιεί τις μέγιστες δυνατότητές του στη Νορβηγική θάλασσα υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Στο ανακοινωθέν του ΓΕΝ αναφέρετα μάλιστα ο βαθμός των εντάσεων το ανέμου (8-9 Beaufort) και τονίζεται και η ύπαρξη της χιονοπτώσεως, όπως διακρίνεται και στη φωτογραφία.
Σύμφωνα με το ίδιο ανακοινωθέν, η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης του πληρώματος θα γίνει στις 19 Νοεμβρίου, με το υποβρύχιο να καταπλέει στο Κίελο της Γερμανίας.
Τι δεν αναφέρει το σχετικό ανακοινωθέν:
Μετά από 3,4 δισεακτομμύρια εύρω «σπασμένα», υπήρξε βουλευτής που είχε το «θάρρος» να ρωτήσει στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου εάν τα εν λόγω υποβρύχια τροποποιούνται έτσι ώστε να ενσωματώσουν και τορπίλες μη γερμανικής προέλευσης.
Το καταλάβαμε. Δεν γέρνει! |
Τι δεν αναφέρει το σχετικό ανακοινωθέν:
Το συνολικό πρόγραμμα κόστίζει στον φορολογούμενο 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ δεν υπάρχει αντιστάθμιση ούτε καν της τάξεως του ενός σεντ.
Η ελληνική πλευρά, αυτοκινούμενη με μια σειρά εγκληματικών ενεργειών για τον φορολογούμενο τα τελευταία χρόνια, υπέκεψε, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο, στο γερμανικό δικτάτο, το οποίο αναγκάζει και με τον πλέον επίσημο τρόπο την παραίτηση της ελληνικής πλευράς από κάθε νομικό δικαίωμα αντιστάθμισης.
Βέβαια, γνωρίζουμε πλέον και επίσημα ότι η αντιστάθμιση 3 δις ευρώ από μια σειρά άλλων προγραμμάτων του παρελθόντος έγινε πλιάτσικο αλητών, οι οποίοι όμως δεν κατανομάζονται, παραμένοντας πάντα εντός των πλαισίων της ελληνικής ασθένειας μετά το 1974, που φέρει το όνομα «ατιμωρησία».
Το σχετικό ανακοινωθέν δεν αναφέρει επίσης πως η ελληνική πλευρά έχει πάρει ως επιπλέον «προίκα» αξίας 117 εκατομμυρίων ευρώ τα «σπασμένα» εξαρτήματα του προγράμματος αναβάθμισης του «Ωκεανός», το οποίο αν και τρειών δεκαετιών τώρα, είναι κατά πάσα πιθανότητα το ακριβότερο συμβατικό υποβρύχιο παγκοσμίως, για το οποίο όμως η πολιτική ηγεσία ακόμη δεν γνωρίζει εάν είναι επιχειρησιακά αξιοποιήσιμο.
Πάντως, γνωρίζει τουλάχιστον ότι κόστισε 400 εκατομμύρια ευρώ, με μια «σύμβαση ανοιχτής αρχιτεκτονικής», η οποία επέτρεψε για πολλά χρόνια στον κάθε «ενδιαφερόμενο» να λύσει το οικονομικό του θέμα.
Το σχετικό ανακοινωθέν του ΓΕΝ δεν αναφέρει επίσης πως στην εν λόγω εξοπλιστική σύμβαση υπάρχει και το ποσό των 40 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο παραδόξως δεν κατευθύνεται στη προμήθεια, αλλά σε κάποιο από τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΕΔ.
Με άλλα λόγια, τα εξοπλιστικά προγράμματα των ΕΕΔ, των οποίων οι συμβάσεις με την τρίτη πλευρά σχεδόν ουδέποτε βλέπουν το φως της δημοσιότητας, συμπεριλαμβάνουν και μερίσματα συντάξεων του επαγγελματικού προσωπικού των ΕΕΔ.
Ο εν λόγω βουλευτής ρώτησε πρακτικά εάν είμαστε σε θέση να ανεβάσουμε ακόμη περισσότερο το κόστος για την προμήθεια των υποβρυχίων.
Σημειώνεται εκ μέρους μου πως η απάντηση στο προ ημερών ερώτημα του βουλευτή βρίσκεται στη σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών, η οποία ψηφίστηκε στην Ελληνική Βουλή, μετά από σχετική κοινοποίηση του περιεχομένου της.
Αναπάντητο παραμένει το ερώτημα εάν ο εν λόγω βουλευτής (κατα)ψήφισε μια σύμβαση αξίας 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να την έχει κάν διαβάσει! Εάν τη διάβαζε, θα ήταν περιττή η ερώτησή του για το εάν τροποποιούνται τα υποβρύχια.
Image's Hellenic Navy
Αναπάντητο παραμένει το ερώτημα εάν ο εν λόγω βουλευτής (κατα)ψήφισε μια σύμβαση αξίας 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να την έχει κάν διαβάσει! Εάν τη διάβαζε, θα ήταν περιττή η ερώτησή του για το εάν τροποποιούνται τα υποβρύχια.
Image's Hellenic Navy
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου