Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

"Φτάνει πια κ.Πάγκαλε"! Άποψη ενός μηχανικού της ΠΑ.




Η ιστορία είναι πολύ παλιά. Ανέκαθεν οι μηχανικοί της ΠΑ που προέρχονται από τη ΣΜΑ, μια σχολή που η βάση των βαθμών εισαγωγής σε αυτή είναι ίσως η υψηλότερη από τις πανεπιστημιακές σχολές, ένιωθαν αδικημένοι από την εξέλιξή τους και την επαγγελματική τους «εκμετάλλευση» από την ΠΑ. 

Επειδή παραδοσιακά η ηγεσία της ΠΑ αποτελούνταν κατά συντριπτικό ποσοστό από αξιωματικούς ειδικότητας ιπταμένου υπήρχε και υπάρχει ακόμα δυστυχώς μια «συντεχνιακή» νοοτροπία προστατευτισμού των ιπταμένων και ανάδειξης τους ως «άρχουσας τάξης» στις τάξεις της ΠΑ.

Κανείς δεν αμφισβητεί την προσφορά των πιλότων της ΠΑ.
Το αντίθετο μάλιστα. Κανείς καλοπροαίρετος δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια στο καθημερινό ιδρώτα που χύνουν στα πιλοτήρια των αεροσκαφών και σε κάποιες περιπτώσεις στο αίμα που προσφέρουν στον καθημερινό αγώνα για την διαφύλαξη της εθνικής μας ανεξαρτησίας.

Είναι καταξιωμένοι στη συνείδηση όλων μας, πολιτών και πολιτικής ηγεσίας.
Πέρα από την ηθική αυτή αναγνώριση απολαμβάνουν ένα σύνολο προνομίων στις τάξεις της ΠΑ που πραγματικά κάνει την καθημερινότητά τους πιο εύκολη από τα υπόλοιπα στελέχη της ΠΑ που δεν έχουν αυτή την ειδικότητα.

Σε όλα αυτά όμως υπάρχουν όρια. Όλες αυτές οι «κατακτήσεις» δεν μπορούν να είναι σε βάρος άλλων συναδέλφων τους που είναι πανάξιοι και προσφέρουν τα μέγιστα στη λειτουργία της ΠΑ.


ΤΑ ζητήματα που θέτουν οι μηχανικοί της ΣΜΑ είναι
«ηθικής τάξης». Είναι στη ουσία η έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς τους στην ΠΑ. Μέχρι στιγμής δεν την έχουν. Αποτέλεσμα είναι η απογοήτευση και η μαζική τους αποχώρηση από τις τάξεις της ΠΑ μόλις συμπληρώσουν τα ελάχιστα απαιτούμενα χρόνια για την συνταξιοδότησή τους.

Το ζήτημα που ρυθμιζόταν με τον πρόσφατο νόμο περί ιεραρχίας και προαγωγών ήταν ένα ανώδυνο ζήτημα, ψήγμα αναγνώρισης της προσφοράς τους, ζήτημα που είχε ρυθμιστεί από χρόνια για τους αντίστοιχους μηχανικούς του Π.Ν. Δυστυχώς μια ‘πραξικοπηματική’ παρέμβαση κατά τη διάρκεια συζήτησης του νόμου στη βουλή ανέτρεψε μια απόφαση που είχε ληφθεί μετά από διαβούλευση και ωρίμανση χρόνων στο ΥΕΘΑ. 


Η κοινοβουλευτική αυτή διαδικασία θύμισε «στημένο» παιχνίδι και δίκαια εξοργίστηκαν με αυτή όλοι οι θιγόμενοι αξιωματικοί της ΠΑ.

Τα ζητήματα αυτά της «ηθικής τάξης» στην ΠΑ δεν αποτελούν έναν ανταγωνισμό μεταξύ ειδικοτήτων για το ποία θα επικρατήσει. Είναι ζητήματα δικαιοσύνης που πρέπει να αντιμετωπισθούν άμεσα, με άμεσα αποτελέσματα στην ποσότητα και την ποιότητα του παραγόμενου έργου στην ΠΑ.


Οι ηγεσίες της αεροπορίας μας πρέπει να ξεχάσουν την ειδικότητα προέλευσής τους, να οραματιστούν και να υλοποιήσουν μια ΠΑ πιο αποτελεσματική και ταυτόχρονα πιο οικονομική στη λειτουργία της. 


Αυτό θα επιτευχθεί μόνο εάν λειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες μαζί χωρίς διαχωρισμούς και με σεβασμό και αναγνώριση στο έργο που παράγει η κάθε μια.

Τα παραπάνω δεν είναι ευχές. 

Είναι απαίτηση του Ελληνικού λαού που με δυσκολία, σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, καταβάλει πρόθυμα από το υστέρημά του σημαντικά ποσά για την ασφάλεια του, που οφείλουν να πιάνουν τόπο κατά τον καλύτερο τρόπο.    

ΥΓ.
Δυστυχώς ο κος Πάγκαλος με τις ομιλίες του εξακολουθεί να συντηρεί το λεκτικό του ατόπημα περί ¨αντιπαραγωγικών Ε.Δ». Υπενθυμίζουμε ότι το παραγωγικό «προιόν»  των Ε.Δ είναι η ασφάλεια και είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι το «οικόπεδο» που λέγεται Ελλάδα παραμένει μέχρι σήμερα στα ίδια τετραγωνικά μέτρα παρότι καταπατητές προσπαθούν εδώ και πάνω από 40 χρόνια να πατήσουν «πόδι» σε αυτό.

Η ακεραιότητα αυτού του οικοπέδου οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στον καθημερινό ιδρώτα και σε αρκετές περιπτώσεις στα δάκρυα και το αίμα ανδρών και γυναικών που στελεχώνουν τις Ε.Δ.
Φτάνει πια κύριε Πάγκαλε.

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: