του Γιάννη Πετρίδη
Tα ισραηλινά F-35 ενεπλάκησαν ήδη σε πολεμικές επιχειρήσεις μόλις ένα μήνα μετά την παραλαβή τους, πριν καν έρθουν σε επιχειρησιακή ετοιμότητα (!) αναφέρουν πηγές γαλλικών μυστικών υπηρεσιών στην εφημερίδα Le Figaro (η οποία παρεπιπτόντως ανήκει στον όμιλο της Dassault και σίγουρα δεν έχει κανένα λόγο να θέλει να προβάλλει τις δυνατότητες ενός ανταγωνιστικού αεροσκάφους στο Rafale).
Η ουσία που αφορά την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, όμως, όμως είναι άλλη: Οι περισσότεροι, υπολόγιζαν ότι η έλευση σε 16 μήνες των πρώτων F-35 ( δύο ή τεσσάρων F-35) στις τάξεις της τουρκικής Αεροπορίας δεν θα σήμαινε ταυτόχρονη δυνατότητα απόκτησης δυνατότητας επιχειρησιακής αξιοποίησης μέχρι τουλάχιστον το τέλος του 2020, οπότε και υπολογίζεται ότι θα κηρυχθεί, σε 40 μηνες από τώρα, επιχειρησιακή η πρώτη Μοίρα των τουρκικών F-35.
Τα νέα που έρχονται όμως από το Ισραήλ είναι τελείως διαφορετικά: Δείχνουν ικανότητα άμεσης ανάληψης επιχειρήσεων.
Και επειδή δεν είναι ένα απλό αεροσκάφος, αλλά κέντρο μάχης και συντονισμού, επιχειρήσεων (ρόλος στον οποίο διέπρεξε και το Su-35 στην Συρία), αλλά και συλλογής στοιχείων από εχθρικούς αισθητήρες τους οποίους εν συνεχεία μεταβιβάζει στα φίλια "απλά" μαχητικά, όπως το F-16I, τα πράγματα πλέον είναι πολύ ανησυχητικά.
Οι Γάλλοι αναφέρουν ότι το μαχητικό αόρατο από τα συριακά ραντάρ, περιορίστηκε στην συλλογή πληροφοριών και κατηύθυνε εν συνεχεία τα F-16I και F-15I στις αποστολές κρούσεις, τεστάροντας τις δυνατότητες του αεροσκάφους από ασφαλείς αποστάσεις, αλλά και σε πραγματικές συνθήκες μάχης.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: Δεν ανιχνεύθηκαν από κανενός είδους αισθητήρα, αν και πλησίασαν σε ακτίνα 50 χλμ. τις συστοιχίες των συριακών S-300, κάτι που δεν σημαίνει βέβαια ότι θα συνέβαινε σε κανονικό προφίλ αποστολής που έχει άλλους περιορισμούς, ενώ κανείς δεν μπορεί να "υπογράψει" ότι μέσα στον στενό κύκλο των 50 χλμ. των S-300 τα F-35 δεν θα ανιχνεύονταν με ότι αυτό συνεπάγεται.
Εδώ έχουμε άλλο ένα πρόβλημα για την ΠΑ: Η συνάσκηση των τουρκικών F-35 με τα επίσης τουρκικά S-400 των οποίων η προμήθεια έκλεισε χθες (έστω στην υποβαθμισμένη έκδοσή τους) θα δώσει πρωτόγνωρες ικανότητες διάτρησης του ελληνικού α/α δικτύου.
Αντίθετα θα κάνει εξαιρετικά δύσκολη την ελληνική απάντηση με τα νυν όπλα. Μόνο η προμήθεια αμερικανικών JSOW θα μπορούσε να αυξήσει την δυνατότητα καταστροφής των S-400 πριν αυτά γίνουν απόλυτα φονικοί για τα F-16 της ΠΑ
Το άμεσο πρόβλημα είναι ότι το F-35 αποδεικνύεται άμεσα χρησιμοποιήσιμο και ως απλή μονάδα, η οποία λειτουργεί ως "κέντρο μάχης" σε αποστολές COMAO για μαχητικά της προηγούμενης γενιάς.
Πηγές του υπουργείου Εθνικής Αμυνας ενημέρωσαν πάντως το Μαξίμου για τα παραπάνω, καθώς το ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό, ενώ υπήρξε αναφορά και σε ένα άλλο εξαιρετικά ανησυχητικό γεγονός: στον πρόσφατο ΗΝΙΟΧΟ, oι Ελληνες πιλότοι έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν και απέσπασαν κολακευτικά σχόλια από τις λοιπές χώρες.
Αλλά φάνηκε ότι σε σχέση με τους Ισραηλινούς και σε ορισμένα είδη αποστολών και απέναντι στους Αμερικανούς υπήρχε συγκεκριμένο πρόβλημα.
Δεν θα επεκταθούμε, απλώς όπως τονίστηκε από πηγή της ΠΑ, η οποία κλήθηκε από το pronews.gr να σχολιάσει αυτές τις πληροφορίες "Είμαστε καλοί, για να μην πώ εξαιρετικοί. Αλλά δεν είμαστε Θεοί. Ο μέσος Ελληνες πιλότος εκπαιδεύεται εδώ και κάποια χρόνια μόλις 8 ώρες τον μήνα για λόγους οικονομίας.
Δεν έχει την διάθεσή του, ουσιαστικά, εκπαιδευτικό αεροσκάφος προωθημένης εκπαίδευσης. Νεαροί πιλότοι προωθούνται στις πολεμικές Μοίρες με "έλλειμμα" δύο χρόνια εκπαίδευσης από την Σχολή ακόμα.
Οι παλαιότεροι πιλότοι των 15 ή και 20 ωρών επιχειρησιακής εκπαίδευσης, είναι λίγοι πλέον, αφού οι περισσότεροι επιλέγουν την αποστρατεία για βιοποριστικούς λόγους. Οι Ισραηλινοί συνάδελφοί μας πετάνε 30 ώρες το μήνα. Τα συμπεράσματα δικά σας".
Την περασμένη Τρίτη οι Ισραηλινοί παρέλαβαν άλλα τρία μαχητικά του τύπου ανεβάζοντας τον αριθμό που τους έχει παραδοθεί στα πέντε
Η επιχείρηση που ενεπλάκησαν τα F-35 στη Συρία πραγματοποιήθηκε ένα μήνα μετά την παραλαβή των δύο πρώτων μαχητικών, στις 12 Ιανουαρίου και είχαν στόχους στην περιοχή της Δαμασκού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου