Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

Υπερπολύτιμη η χώρα μας για τις Μεγάλες Δυνάμεις

Ήρθε ο Κινεζικός Στόλος για τον «Δρόμο του Μεταξιού»
Συνεκπαίδευση με το ΠΝ
Ανησυχούν οι ΗΠΑ (εικόνες, βίντεο)

Ποια Ρωσία;

Για την Κίνα ανησυχούν περισσότερο οι ΗΠΑ σύμφωνα με αμερικανικές πληροφορίες μετά και την κάθοδο του κινεζικού Στόλου στον Πειραιά όπου είχαμε και συνεκπαίδευση μονάδων του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας με το Κινεζικό με συμμετοχή ΟΥΚ, φρεγάτας και ΤΠΚ.

Μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από την άσκηση παρακάτω.

Το πλέον σημαντικό όμως είναι ότι η Κίνα το παραδέχτηκε και το είπε δυνατά:
Η επίσκεψη του κινεζικού Στόλου εντάσσεται στο πλαίσιο «Δρόμος του Μεταξιού»!

Σε μετάφραση: «Η Κίνα θα υπερασπιστεί τα συμφέροντα της»!
Ο υποναύαρχος Shen Hao επισκέφτηκετην Ελλάδα ως διοικητής της ομάδας πλοίων του πολεμικού ναυτικού της Κίνας, TASK GROUP (TG) 150.
 
 
Η TG 150 παρέμεινε στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι χτες την 26η Ιουλίου, και η επίσκεψή της εντάσσεται στο πλαίσιο του πλου της για την προώθηση της κινέζικης πρωτοβουλίας «Δρόμος του Μεταξιού» (Belt and Road International Cooperation Summit Forum, May 2017).

Ταυτόχρονα, διαδοχικές συναντήσεις με τις ηγεσίες των ενόπλων δυνάμεων και του πολεμικού ναυτικού είχε ο υποδιοικητής του στόλου της Ανατολικής Θάλασσας του ναυτικού της Κίνας υποναύαρχος Shen Hao, στη διάρκεια των οποίων συζητήθηκαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, διμερούς συνεργασίας και σχετικά με τις δραστηριότητες του πολεμικού ναυτικού των δύο χωρών.

Ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης ΠΝ συναντήθηκε στο γραφείο του με τον Υποδιοικητή του Στόλου της Ανατολικής Θάλασσας του Ναυτικού της Κίνας Rear Admiral Shen Hao.
 
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα επί των δραστηριοτήτων των δύο Ναυτικών, αμοιβαίου ενδιαφέροντος και διμερούς συνεργασίας.
 
Ακολούθως, μετέβη στο Αρχηγείο Στόλου, όπου συναντήθηκε με τον Αρχηγό Στόλου Αντιναύαρχο Ιωάννη Παυλόπουλο ΠΝ και επισκέφθηκε πολεμικά πλοία.
Ο υποναύαρχος Shen Hao μετέφερε την επιθυμία του αρχηγού του πολεμικού ναυτικού της Κίνας για περαιτέρω διεύρυνση της διμερούς συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.
 
Ο υποναύαρχος Shen Hao επισκέπτεται την Ελλάδα ως διοικητής της ομάδας πλοίων του πολεμικού ναυτικού της Κίνας, TASK GROUP (TG) 150.
Η ομάδα αποτελείται από τη φρεγάτα PLANS JING ZHOU (FFG-532), το αντιτορπιλικό PLANS CHANG CHUN (DDG-150) και το πλοίο γενικής υποστήριξης PLANS CHAO HU (AOR-890).

Η TG 150 παρέμεινε στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι χτες την 26η Ιουλίου, και η επίσκεψή της εντάσσεται στο πλαίσιο του πλου της για την προώθηση της κινέζικης πρωτοβουλίας «Δρόμος του Μεταξιού» (Belt and Road International Cooperation Summit Forum, May 2017).

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώθηκε ότι την Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017 διεξήχθη στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού Κόλπου, συνεκπαίδευση της φρεγάτας ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ μετά του οργανικού της ελικοπτέρου (τύπου S70, Aegean Hawk), της πυραυλακάτου ΤΡΟΥΠΑΚΗΣ και ενός Στοιχείου Ανορθόδοξου Πολέμου με τη φρεγάτα PLANS JING ZHOU (FFG-532), το αντιτορπιλικό PLANS CHANG CHUN (DDG-150) και το πλοίο γενικής υποστήριξης PLANS CHAO HU (AOR-890)του Ναυτικού της Κίνας, μετά την ολοκλήρωση της παραμονής τους στο λιμένα του Πειραιά.

Η εν λόγω συνεκπαίδευση συνέβαλε στην προαγωγή του επιπέδου της συνεργασίας και της αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των δύο Ναυτικών.
Η Ελλάδα και η Κίνα πρόσφατα υπέγραψαν τριετές πρόγραμμα δράσης για τους σιδηρόδρομους, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, καθιστώντας την χώρα μας την καλύτερη επένδυση του Πεκίνου στην Ευρώπη.

Επίσης υπάρχει πρόσκληση προς τις ελληνικές και κινεζικές επιχειρήσεις να επεκτείνουν τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στους τομείς των υποδομών , της ναυτιλίας και των τηλεπικοινωνιών.

Η Ελλάδα έχει καταστεί σε σοβαρό παίκτη που θα διεκδικήσει με αποφασιστικότητα μερίδιο του επενδυτικού προγράμματος των 100 δισ. Ευρώ που θα σπαταλήσει το Πεκίνο για τις χώρες του αποκαλούμενου Νέου Δρόμου του Μεταξιού.

Ενώ ο θαλάσσιος δρόμος του Μεταξιού συμπεριλαμβάνει πλέον την Ελλάδα, η σιδηροδρομική σύνδεση με τον Δρόμο του Μεταξιού και την νέα υπο διαμόρφωση οικονομική Ζώνη δεν έχει ακόμη εισέλθει στη φάση υψηλής ταχύτητας.

Με λίγα λόγια η Ελλάδα είναι η βάση επέκτασης στην Ευρώπη του κινεζικού οικονομικού θαύματος.
Οι Κινέζοι έχοντας ως εφαλτήριο το μεγάλο ελληνικό λιμάνι του Πειραιά, ετοιμάζονται μέσω σιδηροδρομικής οδού για μια αύξηση ρεκόρ στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.
Το σχέδιο είναι η δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής πάνω στο σημαντικό άξονα Πειραιά –Σκόπια- Βελιγράδι-Βουδαπέστη.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι κινεζικοί σιδηρόδρομοι εδώ και πολλά χρόνια συνεργάζονται με τους σκοπιανούς σιδηροδρόμους.

Στην Κίνα γίνονται σοβαρές συζητήσεις για τον υδάτινο δίαυλο που θα συνδέει τη Μεσόγειο Θάλασσα, μέσω του Αξιού ποταμού στη Θεσσαλονίκη, με τον Δούναβη και το υφιστάμενο ποτάμιο δίκτυο μεταφορών στην Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα.

Εξάλλου, ο «Δρόμος του Μεταξιού», από ξηράς, αέρος και θαλάσσης, φτιάχνεται ήδη και η χρήση των ποταμιών δεν θα μπορούσε να μείνει απ έξω.

Συζητήσεις επ’ αυτού γίνονται τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο κορυφής στον άξονα Βελιγραδίου – Σκοπίων – Αθήνας – Πεκίνου, με πιο πρόσφατη περίπτωση αυτήν της συνεδρίασης του Ανωτάτου Συμβουλίου Ελλάδας και Σερβίας, παρουσία του κ. Αλέξη Τσίπρα και του Σέρβου προέδρου κ. Αλεξάντερ Βούτσιτς στη Θεσσαλονίκη.

Τι προβλέπει;

Δημιουργία κάθετου πλωτού διαδρόμου από τον Θερμαϊκό Κόλπο μέσω του Αξιού που διασχίζει την ΠΓΔΜ (Βαρδάρης), διασύνδεσή του με τον Μοράβα στη Σερβία και κατάληξη στον Δούναβη. Ποιος ο στόχος;


Η μεταφορά φορτίων από τις χώρες της Ανατολής προς την Ευρώπη σε πολύ λιγότερο χρόνο και με σαφώς χαμηλότερο κόστος. Σύμφωνα με κάποιες αρχικές μελέτες, το κέρδος σε χρόνο, μέσω αυτού του διαδρόμου, υπολογίζεται σε 3,5 μέρες σε σχέση με το λιμάνι Ρότερνταμ, απ’ όπου τα φορτία μπαίνουν στον υδάτινο δρόμο του Δούναβη για να φτάσουν στις αγορές της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης διά των πλωτών διακλαδώσεών του ή και σε εκείνες του Καυκάσου στη Μαύρη Θάλασσα.


Διά της ένωσης του Αξιού με τον Δούναβη, παρακάμπτεται ταυτοχρόνως και ο μεγάλος βραχνάς των θαλάσσιων μεταφορών προς και από τις αγορές της Ρωσίας και του Ευξείνου Πόντου, αυτός των στενών του Βοσπόρου, όπου τα φορτηγά πλοία αναγκάζονται να περιμένουν επί πολλές ώρες ή και ημέρες για να πάρουν σειρά για τον διάπλου, χάνοντας οι ενδιαφερόμενοι χρόνο και χρήμα.




Δείτε την εντυπωσιακή αναχώρηση των δύο από τα τρία πολεμικά πλοία της Κίνας που είχαν καταπλεύσει στο Λιμάνι Πειραιά στο πλαίσιο εθιμοτυπικής επίσκεψης.





















ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: