Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017

«Τεράστιος οργασμός» στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό με εκσυγχρονισμούς και ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων-Θα τοποθετήσουν πυραύλους Cruise ATMACA

Γ. Μοτσάκος Ειδικός σε Θέματα Άμυνας και Ασφάλειας Πληροφοριών (Βαλκανίων  και χωρών Κ.Α.Κ )


Οι Τούρκοι προχωρούν ακάθεκτοι τώρα  στον εκσυγχρονισμό  των  Φρεγατών κλάσεως  MEKO,  ενώ την ίδια στιγμή κατασκεύασαν μία Κορβέτα τύπου Stealth του σχεδίου MILGEM και ένα πλοίο υποστήριξης, σύμφωνα με τον τουρκικό τύπο.

Η απόφαση εκσυγχρονισμού  μέσης ζωής όπως ονομάζεται διεθνώς όλων των τουρκικών Φρεγατών ΜΕΚΟ ( αντίστοιχες διαθέτει και η Ελλάδα) με νέα οπλικά συστήματα πυραύλων , συστήματα διοίκησης , αισθητήρες , ραντάρ, σημαίνει σε απλά ελληνικά ότι έχουμε σαφές «ποιοτικό άλμα» των εν λόγω πλοίων σε σχέση με τα αντίστοιχα ελληνικά.
 

Για παράδειγμα   η Φρεγάτα TCG Tourgutreis, ( μία εκ των τεσσάρων που θα εκσυγχρονιστούν)  θα εφοδιαστεί σύμφωνα με το πλάνο  με νέο ραντάρ Smart-S,  πυραυλικά συστήματα  Mk2  και VLS για πυραύλους ESM .

Υπάρχουν ακόμα ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ότι οι εκσυγχρονισμένες Φρεγάτες του τουρκικού ΠΝ θα εφοδιαστούν με τους νέους αντι-πλοϊκούς πυραύλους  Cruise ATMACA, αναβαθμίζοντας την δύναμη τους κατακόρυφα στο Αιγαίο πέλαγος.

Ο πύραυλος ATMACA έχει μήκος 6 μέτρα, διάμετρο 350 χιλιοστά, άνοιγμα πτερύγων 1,4 μέτρα και βάρος 800 κιλά.

Η πολεμική κεφαλή του πυραύλου φτάνει τα 200 κιλά συγκρίσιμη με αυτή των πυραύλων RGM-84L Harpoon, SSM-700K,  ο οποίος διαθέτει  κεφαλές βάρους 224 κιλά, 230 κιλά .


 
 
 
 
Το τουρκικό βλήμα είναι εξοπλισμένα με ένα κινητήρα Turbojet τύπου TR-40 της γαλλικής εταιρείας Safran, ο οποίος επιτρέπει την επίτευξη μέγιστης εμβέλειας 200 χλμ με μέγιστη ταχύτητα 0,8-0,85 Mach.
 
Για τον λόγο αυτόν, το τουρκικό ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο με την κρατική εταιρεία Aselsan-Havelsan, που αφορά την τοποθέτηση ενός  ολόκληρου πακέτου που αφορά την αναβάθμιση  μέσης ζωής στις 4 Φρεγάτες κλάσης  Barbaros ( ΜΕΚΟ).

Το κύριο αντικείμενο της σύμβασης αφορά την  αντικατάσταση του συστήματος διαχείρισης μάχης  επί του σκάφους των τεσσάρων  MEKO 200 Track IIA / φρεγάτες κλάσης Β.

 
Αυτές οι φρεγάτες διαθέτουν σήμερα το τακτικό σύστημα διαχείρισης μάχης της  ολλανδικής εταιρείας SIGNAAL ( Thales). το νέο Σύστημα Διαχείρισης Μάχης των Φρεγατών κλάσεως Barbaros (BI-SYS), θα είναι πλέον το  πλήρως αναβαθμισμένο  GENESIS CMS, το οποίο διαθέτουν  οι Κορβέτες κλάσεως  Ada (Milgi) και οι φρεγάτες κλάσης Gaby (Ο.Η. Perry).


Η κοινοπραξία θα αλλάξει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα  και θα πραγματοποιήσει την ανάπτυξη του συνόλου του υλικού και του λογισμικού,  που απαιτείται για την ενσωμάτωση των νέων αισθητήρων και των πυραυλικών συστημάτων  επί του σκάφους με το BI-SYS. 


Η φάση αυτή θα ακολουθηθεί από δοκιμή στην  θάλασσα πριν από την τελική ένταξη επί των πλοίων.


Επιπλέον, θα τοποθετηθεί νέο σύστημα ελέγχου πυρός για το νέο πυροβόλο  MK45 127 χιλιοστών που θα αναβαθμίσει την δυνατότατα εκτελέσεως βολών πυροβολικού από τα πλοία αυτά.


Η παράδοση του πρώτου πλοίου έχει προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο του  2020.


 
 
Πριν έξι ημέρες είχαμε την  καθέλκυση της Κορβέτας kinaliada στα ναυπηγεία της  Τούζλα, στα οποία  ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είπε ότι το τουρκικό πολεμικό ναυτικό θα γίνει μεγάλο και τρομερό, ενώ μέχρι το 2023 η Τουρκία σκοπεύει να έχει ναυπηγήσει και το νέο αεροπλανοφόρο/αποβατικό  και για το λόγο αυτό « θα πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα».


Εντωμεταξύ  μερικές  ημέρες  μετά την καθέλκυση της τέταρτης κορβέτας του προγράμματος MILGEM , η Άγκυρα κατασκεύασε  το δεύτερο πλοίο υποστήριξης A-575, στα ναυπηγεία Selah.

Σε συνδυασμό με άλλα προγράμματα και δηλώσεις του Τούρκου ΑΓΕΝ Ναυάρχου Μποστάνογλου, οι «γείτονες» ετοιμάζονται να κυριαρχήσουν πλήρως στο Αιγαίο πέλαγος και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην Α.Μεσόγειο, ενόψει και των γεωτρήσεων σε Κύπρο και νοτίως της Κρήτης .


Στην αντίπερα όχθη, σαφώς και υπάρχει  η βούληση του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών κλάσης Ύδρα τύπου MEKO 200HN Mod.3 οι οποίες έχουν ήδη φτάσει στο ήμισυ της επιχειρησιακής τους ζωής αφού τα πλοία παραδόθηκαν στο Πολεμικό Ναυτικό την περίοδο 1992-1998.


Το πρόγραμμα Eκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής των τεσσάρων φρεγατών MEKO 200HN  έχει αποκτήσει περισσότερο από ποτέ επείγον χαρακτήρα λόγω της ηλικίας των πλοίων τα οποία  έχουν κλείσει 22 χρόνια υπηρεσίας για την Ύδρα (F-452), 18 χρόνια για τις Σπέτσες (F-453), 17 χρόνια για τα Ψαρά (F-454) και 16 χρόνια για την Σαλαμίς (F-455) δηλ έχουν ξεπεράσει το προβλεπόμενο χρονολογικό όριο των 15 ετών, πέραν του οποίου θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν τα πλοία για να μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αποτελεσματικά.

Το θέμα όμως «σκαλώνει» από το 2013 στο οικονομικό και στα κονδύλια που πρέπει να διατεθούν για το λόγο αυτό, και σίγουρα ομιλούμε για αρκετά χρήματα τα οποία όμως είναι σαφώς αναγκαία για την εθνική ασφάλεια της χώρας.

Δυστυχώς το «τοπίο» σε αυτόν τον τομέα στην πατρίδα μας ελέω μνημονίου και δεύτερης αξιολόγησης είναι πολύ «θολό» , ενώ την ίδια στιγμή οι Τούρκοι δημιουργούν ένα νέο ισχυρότατο τουρκικό ναυτικό.


Κανείς ούτε οι επιτελείς του ΝΑΤΟ αμφισβητούν την τεράστια ναυτοσύνη των Ελλήνων αξιωματικών, υπαξιωματικών και ναυτών και μας υπολογίζουν πάρα  πολύ, αλλά η εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση…οφείλει και αυτή να  βοηθήσει όλους αυτούς να παραμείνουν στην «κορυφή»,  με νέα οπλικά συστήματα που θα δώσουν σαφώς μεγάλες δυνατότητες .

 Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι το 1912-13 , η ναυτοσύνη των Ελλήνων σε συνδυασμό με ένα μόνο σύγχρονο για την εποχή καταδρομικό το «Αβέρωφ» και τέσσερα παλαιά αντιτορπιλικά , έκανε θαύματα στο Αιγαίο πέλαγος.





πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: