Το πρόγραμμα αφορά την βαφή των πυραυλακάτων με ειδική απορροφητική στην ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που εκπέμπουν τα εχθρικά ραντάρ, βαφή, η οποία ταυτόχρονα είναι και παραλλαγής, έτσι ώστε σε συνδυασμό με το περιορισμένο οπτικό ίχνος που έχουν λόγω σχετικά μικρού μεγέθους τα συγκεκριμένα σκάφη η περίπτωση εντοπισμού τους καθίσταται μια δύσκολη υπόθεση.
Επίσης με τη νέα βαφή θα εκπέμπουν και χαμηλότερο θερμικό ίχνος.
Αντίστοιχα δυσκολεύει σε σημαντικό βαθμό και ο εγκλωβισμός τους από εχθρικά βλήματα, ειδικά παλαιότερης τεχνολογίας.
Οι σχετικές δοκιμές γίνονται επί της πυραυλάκατου ΣΤΑΡΑΚΗΣ (Ρ29) και όταν ολοκληρωθούν η βαφή αναμένεται να υιοθετηθεί και από άλλα πλοία της Διοίκησης Ταχέων Σκαφών.
Χαρακτηριστικά του σκάφους:
Διαστάσεις: 56,2/8/2,1 μέτρα
Εκτόπισμα: 430 τόνους
Πρόωση: 4 Diesel MTU MD 20V 538 TB91
Ταχύτητα: 33,5 κόμβοι
Πλήρωμα: 42
Οπλισμός:
2 πυροβόλα OTO Melara 76mm
4 βλήματα Harpoon
2 δίδυμα αντιαεροπορικά Emerlec Electric 30mm
2 τορπιλοσωλήνες τηλεκατευθυνόμενων τοπριλών SST-4 2 in
Σημειώνεται ότι τόσο η πυραυλάκατος ΣΤΑΡΑΚΗΣ (Ρ29) όσο και η ΝΤΕΓΙΑΝΝΗΣ (Ρ26) έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες αντικατάστασης των κατευθυνομένων βλημάτων Penguin Mk2 Mod3 από Harpoon, όπως είχε γράψει το pronews.gr κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό της φονικής ακτίνας δράσης των βλημάτων των πλοίων (πλέον είναι 80 χλμ. )ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι σχετικές μετασκευές στις ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ (Ρ24), ΞΕΝΟΣ (Ρ27) και ΣΙΜΙΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Ρ28).
Από την στιγμή που επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα όλες οι ελληνικές πυραυλάκατοι θα βαφτούν με το ίδιο χρώμα, το οποίο είναι προϊόν ανάπτυξης ελληνικής εταιρείας και πολλά υποσχόμενο για διάφορες εφαρμογές.
Από την άλλη πλευρά αφαιρέθηκαν τα Κ/Β Exocet MM38 από τα ΤΠΚ ΒΟΤΣΗΣ (Ρ72) και ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ (Ρ73) επειδή διατέθηκαν στη Διοίκηση Πλοίων Επιτήρησης για εκτέλεση περιπολιών στο ανατολικό Αιγαίο, καθώς οι κανονιοφόροι έχουν καταπονηθεί (το έμψυχο, αλλά και άψυχο υλικό) από τις συνεχείς περιπολίες και έπρεπε να βρεθεί μια οικονομική λύση για να ενισχυθεί η δύναμη επιτήρησης.
Πιθανότατα ο παροπλισμός τους που επρόκειτο να γίνει το 2018 με την ένταξη σε υπηρεσία των ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ και ΒΛΑΧΑΚΟΣ, δηλαδή του 6ου και 7ου ΤΠΚ τύπου Super Vita αντίστοιχα, θα αναβληθεί για το 2020, καθώς οι ανάγκες επιτήρησης στο Α.Αιγαίο είναι μεγάλες και τα νυν πλοία δεν αρκούν.
Στο λογικό ερώτημα, γιατί αφαιρέθηκαν τα βλήματα, η απάντηση είναι για καθαρά λειτουργικούς λόγους.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου