ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ
H ΤΠΚ ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ (P-24) που επιχειρεί απέναντι από την τουρκική φρεγάτα TCG Gelibolu (F 493) κλάσης O.H.Perry και συμμετέχει στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης του διθέσιου κυπριακού αεροσκάφους το οποίο χάθηκε σε απόσταση μόλις 15 χλμ από την τουρκική φρεγάτα, είναι "βετεράνος" στις δύσκολες αποστολές με πιο χαρακτηριστική αυτή στην οποία συμμετείχε τον Μάρτιο του 1997 στην εκκένωση του αλβανικού λιμένα του Δυρραχίου.
Αλλά το νεότερο συγκλονιστικό στοιχείο είναι ότι υπάρχει πλέον ισχυρή ένδειξη ότι το διθέσιο αεροσκάφος Diamont, πιθανότατα καταρρίφθηκε!
Στις 18.30 μ.μ. χθες το απόγευμα απογειώθηκε το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Diamond DA42 από το αεροδρόμιο της Πάφου με προορισμό την Βυρηττό, με επιβαίνοντες τον πιλότο Αυγουστίνος Αυγουστή και τον Ελληνολιβανέζος επιχειρηματία Τζορτζ Οπέκι.
Πριν συντριβεί στη θαλάσσια περιοχή της Λάρνακας στις 19.04 μ.μ., το αεροσκάφος είχε χάσει ύψους πέφτοντας στα 6.500 πόδια από τα 9.200 που πετούσε στα ανοιχτά του Ακρωτηρίου.
Λίγα λεπτά νωρίτερα προηγήθηκε μια μη προβλεπόμενη από το σχέδιο πτήσης επαναστροφή. Ο Αυγουστίνος Αυγουστή κλήθηκε από το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, να αναφέρει αν έχει πρόβλημα.
Ο ακριβής διάλογος μεταξύ πιλότου και ελεγκτή, όπως μεταδόθηκε από την εκπομπή «Ενημέρωση Τώρα», είναι ο εξής:
Ελεγκτής: Τι γίνεται, γιατί δεν ακολουθείς την πορεία που σε εξουσιοδότησα και κάνεις στροφή;
Πιλότος: Παρουσιάζεται ένα μικρό πρόβλημα.
Ελεγκτής: Θα συνεχίσετε;
Πιλότος: Ναι, πάμε κατευθείαν. Υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα, το οποίο επιλύουμε.
Ελεγκτής: Εντάξει παιδιά. Εάν χρειάζεστε κάτι εδώ είμαστε.
Πιλότος: Κανένα πρόβλημα.
Δευτερόλεπτα μετά ακούγεται κάτι στη συχνότητα το οποίο δεν μπορεί να διευκρινιστεί τι είναι, αλλά ακούγεται σαν έκρηξη η οποία πιθανότατα οφείλεται στην εκτόξευση φρεγάτα από την TCG Gelibolu (F 493)!
Αμέσως μετά τον ήχο, το στίγμα του μοιραίου αεροπλάνου χάθηκε για πάντα.
Για την εν λόγω αποστολή διατέθηκαν η Φ/Γ ΑΙΓΑΙΟΝ, η ΤΠΚ ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ, το Ν/Α ΚΛΕΙΩ, η Τ/Α ΛΑΙΛΑΨ και διμοιρία ανδρών της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών.
Μετά από συντονισμένες προσπάθειες τόσο οι ξένοι υπήκοοι όσο και τα πλοία του Π.Ν. έφθασαν ταυτόχρονα στο λιμάνι του Δυρραχίου.
Η Τ/Α ΛΑΙΛΑΨ εκτέλεσε παραπλανητικές κινήσεις πλησίον του δεξιού προβλήτα του λιμένα ενώ η ΤΠΚ ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ ταυτόχρονα προσέγγισε στον αριστερό προβλήτα, ο οποίος είχε αποκλειστεί από τη διμοιρία της ΔΥΚ με αποτέλεσμα ο όχλος των περίπου 4.000 ανδρών να παραμείνει μακριά και να επιβιβαστούν ασφαλώς οι ξένοι υπήκοοι.
Μετά την επιβίβαση και της ομάδας της ΔΥΚ, η ΤΠΚ και η Τ/Α απομακρύνθηκαν και οι ξένοι υπήκοοι επιβιβάστηκαν στη Φ/Γ ΑΙΓΑΙΟΝ. Ακολούθως, όλα τα πλοία απομακρύνθηκαν και κατέπλευσαν στο λιμάνι της Κέρκυρας το βράδυ της ίδιας μέρας, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Η όλη επιχείρηση μεταφοράς από τα Τίρανα και η επιβίβαση στα πλοία του Π.Ν. ήταν άκρως επικίνδυνη, καθότι πραγματοποιήθηκε σε ένα ιδιαίτερα ταραχώδες περιβάλλον και μέσω μιας χαώδους κατάστασης, όπου η ανθρώπινη ζωή δεν είχε καμία αξία.
Τεράστια ήταν η συμβολή των πλοίων του Π.Ν., τα οποία ενήργησαν συντονισμένα και ανταποκρίθηκαν πλήρως στις απαιτήσεις της επιχείρησης, ενώ παράλληλα εντυπωσιακή ήταν η παρουσία των ανδρών της ΔΥΚ και η συνδρομή του ΑΚΑΜ Τιράνων.
Δείτε το βίντεο από εκείνη την επιχείρηση
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου