Όλο και πιο ύποπτη γίνεται η υπόθεση του τουρκικού πλοίου ACT που χθες αναστάτωσε το Αιγαίο, όταν ο καπετάνιος του, αρνήθηκε να σταματήσει τον πλου του για να γίνει νηοψία από το Ελληνικό Λιμενικό, που είχε πληροφορία από τη DEA, για μεταφορά ναρκωτικών.
***Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ ο καπετάνιος ήταν μεταξύ των επιβαινόντων στο πλοίο Mavi Marmara, το οποίο είχε προσπαθήσει να σπάσει τον αποκλεισμό της Γάζας, με αποτέλεσμα να επέμβουν Ισραηλινοί κομάντος και να υπάρξουν νεκροί Τούρκοι.
Συνελήφθη από τον ισραηλινό στρατό μετά την ένοπλη επέμβαση των ισραηλινών ΟΥΚ στα τούρκικα πλοία και κρατήθηκε στο Ισραήλ. Από τότε έγιναν γνωστές οι σχέσεις της αποστολής του Μαβί Μαρμαρά και του δεύτερου τουρκικού σκάφους με την παλαιστινιακή οργάνωση Χαμάς.
Το 2012 το Μ/V ACT κρατήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά για τεχνικούς λογούς άλλα απέπλευσε απροειδοποίητα προς άγνωστη κατεύθυνση.
Προκύπτει ότι τόσο το συγκεκριμένο πλοίο όσο και ο κυβερνήτης του Χλούκ Σαμίκ Καλκαβάλ αλλά και ο ιδιοκτήτης Γιουσούφ Ντουντάρ είναι σεσημασμένοι για λαθρεμπόριο όπλων και πιθανώς και άλλων παράνομων φορτίων και ως εκ τούτου παρακολουθούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες ασφαλείας στην ανατολική μεσόγειο.
Από εκεί προκύπτουν και οι πληροφορίες που διέθεταν οι ελληνικές αρχές και που τις οδήγησαν στο να ζητήσουν νηοψία στο πλοίο ανοικτά της Ρόδου.
Από χθες η Τουρκία επιχειρεί να παρουσιάσει το γεγονός του ACT ως θερμό επεισόδιο στην «γκρίζα ζώνη» του Αιγαίου πάντα κατά λεγόμενά τους.
Μια τέτοια «παρουσία» μονάχα ως τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί την στιγμή που το περιστατικό αυτό έρχεται κατά τις κρίσιμες διαπραγματεύσεις του Κυπριακού στην Ελβετία.
***Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου