Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010
Συμφωνία για τα ΕΝΑΕ και στο βάθος ... Ενιαίος Ναυπηγικός Φορέας - 300 εκατ. "εδώ και τώρα" (βίντεο)
Εκτελώντας ρητές εντολές του Μαξίμου και προ του εκβιασμού πτώχευσης των ΕΝΑΕ, αλλά και «σαπίσματος» δεμένων στο ντόκο των τεσσάρων υποβρυχίων Τype 214, το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Άμυνας και μετά από δεκατέσσερις ώρες διαπραγμάτευση (η αρχική ομάδα είχε ξεκινήσει από ενωρίς το πρωί τις διαπραγματεύσεις) συμφώνησε λίγο πριν τις 12 τη νύχτα σε όλες τις λεπτομέρειες για την ναυπήγηση των δύο επιπλέον Type 214, αλλά και των τροποποιήσεων των συμβάσεων ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και NΕPΤUNE II.
Τα προαπαιτούμενα από την TKMS και την Abu Dhabi Mar για την μεταβίβαση από την πρώτη στην δεύτερη του 75,1% των ΕΝΑΕ. Κόστος εντός του 2010 περί τα 300 εκατ. ευρώ προκαταβολές.
Πέρα από την συμφωνία, δημιουργείται πλεόν δυναμική για τον περίφημο Ενιαίο Ναυπηγικό Φορέα και είναι σχεδόν βέβαιο ότι πριν από το Πάσχα, ΕΝΑΕ και Ναυπηγείας Ελευσίνας ιαι Nεωρίου θα αποτελούν τους δύο πυλώνες του ίδιου οικοδομήματος.
Την συμφωνία κατά τα φαινόμενα την πέτυχαν οι εκπρόσωποι της Abu Dhabi Mar (ADM), αφού οι Γερμανοί της TKMS συνεχώς φλερτάριζαν με την πτώχευση. Πρακτικά είχαμε τον «καλό» (ADM) και τον «κακό» (TKMS) στην διαπραγμάτευση, με την ελληνική πλευρά να έχει ουσιαστικά «δεμένα τα χέρια», αφού οι οδηγίες από το Μαξίμου ήταν σαφείς: «Βρείτε τα».
Το εντυπωσιακό ήταν ότι κατά την διάρκεια της σημερινής τελικής διαπραγμάτευσης παρόντες ήταν και οι εκπρόσωποι του βρετανοελβετικού οίκου αξιολόγησης Lazard που κανονικά δεν έπρεπε να υφίστανται εκεί αφού η τελική διαπραγμάτευση ήταν εκτός της αποστολής που υποτίθεται ότι είχαν αναλάβει (αξιολόγηση υποψηφίων επενδυτών). Είναι ο ίδιος οίκος που έχει αναλάβει να «αξιολογήσει» και τις ελληνικές κρατικές τράπεζες. Είναι βέβαιο ότι στο μέλλον η μυστηριώδης Lazard θα μας απασχολήσει πολύ περισσότερο...
Πάντως παρόντες στην διαπραγμάτευσης δεν ήταν ούτε το καθ’ύλην αρμόδιο Π.Ν., ούτε η ΓΔΑΕΕ (θα μείνει ίσως για πάντα αναπάντητο το ερώτημα γιατί δεν κατήγγειλε την σύμβαση όταν μπορούσε και επέτρεψε στους Γερμανούς να το πράξουν με τα σημερινά οδυνηρά αποτελέσματα για το ελληνικό δημόσιο).
Αύριο, οι νομικοί σύμβουλοι των δύο πλευρών πρόκειται να επεξεργαστούν το τελικό κείμενο ενσωματώνοντας τις νέες συμφωνίες και η υπογραφή της τελικής συμφωνίας θα γίνει την Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου.
Η υπόθεση βέβαια, πολιτικά δεν κλείνει εδώ. Μετά το τυπικό Ελεγκτικό Συμβούλιο θα περάσει από την Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής, όπου θα πρέπει η Ν.Δ.να συναινέσει, βάσει της «υπόσχεσης» Βενιζέλου περί «ευρείας πλειοψηφίας».
Είναι βέβαιο ότι στην συμφωνία του Μαρτίου υπάρχουν μεγάλα κενά και αναμένονται και οι λεπτομέρειες της σημερινής συμφωνίας...
Το μόνο θετικό στην όλη υπόθεση είναι ότι στην θέση της TKMS με τα πολλά οικονομικά προβλήματα, έρχεται ένας κολοσσός η Abu Dhabi Mar, η οποία εγγυάται τουλάχιστον την επιβίωση των ΕΝΑΕ, αλλά και την δημιουργία δυναμικής για ένας μείζονα Ενιαίο Ναυπηγικό Φορέα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου