Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Τα μυστικά εργοστάσια αεροσκαφών του Χίτλερ

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhC8VA4zszW7apGSVqpA6UW9xizGSGoznB8s-iL4DCuElZmrCMSPMX8XwfS2u7uuu873mlZPqO-yIh8KTwK0b-51IoNScsqHCPoe3IyA3kfSBorf_mCt9XGkjRx8VcHzC087S43YchUGt_B/s1600/01.jpg


Για την προστασία από τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς, η Luftwaffe του Χίτλερ μετακίνησε την παραγωγή αεροσκαφών σε κρυφές εγκαταστάσεις σε δάση της Γερμανίας.
 
Ακόμη και τα πιο σύγχρονα μαχητικά τζετ - το Me 262 – κατασκευάστηκαν μέσα σε δάση. 
 
Με την λήξη του πολέμου, οι αμερικανοί στρατιώτες ήραν τα μυστικά εργοστάσια – λαμβάνοντας με τις φωτογραφικές μηχανές τους συναρπαστικές εικόνες της γερμανικής υψηλής τεχνολογίας. 

Λίγο πριν τη λήξη του πολέμου, η 7η Αμερικανική Στρατιά έφθασε στη Βαυαρία, και με κάθε μίλι προώθησής της με ανατολική κατεύθυνηση, οι στρατιώτες ανακαλύπτουν όλο και περισσότερα αεροσκάφη. Στη φωτογραφία αριστερά διακρίνεται ένα Me 262 στον αυτοκινητόδρομο Α8, στο σημείο Hofoldinger, νότια του Μονάχου. Το αεροσκάφος κατασκευάστηκε στο Schwäbisch Hall και στη συνέχεια αναπτύχθηκε στο Jagdverband (JV) 44. Είναι βαμμένο με σχέδιο χρωμάτων καμουφλάζ, το οποίο το ξεχωρίζει από εκείνα τα αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν τους τελευταίους μήνες του πολέμου.

Η φωτογραφία δείχνει ένα ημιτελή Me 262 στην παραγωγική μονάδα "Kuno 1" στο Leipheim, τον Απρίλιο του 1945. Οι κινητήρες δεν έχουν ενσωματωθεί.

Ημικατεργασμένα ή με κατεστραμμένους κινητήρες, σε δασικούς δρόμους ή πάνω στις ράγες του σιδηρόδρομου. Στο άλσος ανακαλύπτουν εγκαταστάσεις παραγωγής, γερανούς συναρμολόγησης, υπόστεγα που καλύπτονται από δίκτυα παραλλαγής.


Διακρίνεται ένα Me 262 και ένα αμερικανικό στρατιωτικό όχημα, στην παραγωγική μονάδα "Kuno 2" στο Burgau. Η φωτογραφία δείχνει πολύ καλά πόσο επιδέξια προστατεύονταν τα εργοστάσια μέσα στο δάσος. Οι εγκαταστάσεις είναι στην κυριολεξία μέσα σε δάσος και καλύβονται με  δίχτυα παραλλαγής.


Το ρύγχος ενός Me 262 στην εργοστασιακή μονάδα "Kuno 1" στο Leipheim, τον Απρίλιο του 1945. Το ρύγχος του Me 262 ήταν εξοπλισμένο με τέσσερσ πολυβόλα, "MK 108" από την Rheinmetall Borsig.

 
Η παραγωγική αλυσίδα μέσα στην εγκατάσταση στο δάσος, όπως την είδαν και αποθανάτισαν στρατιώτες της 7ης Αμερικανικής Στρατιάς τον Απρίλιο του 1945.


Αίθουσα συναρμολόγσης σε εργοστασιακή μονάδα μέσα σε δάσος, πιθανώς κοντά στο Leipheim. Στο βάθος φτερά για το Me 262, ενώ μπροστά διακρίνεται το ρύγχος για ένα αεροσκάφος.

Οι Σύμμαχοι μόλις βρήκαν στα χαμόκλαδα τις παραγωγικές εγκαταστάσεις του πλέον προηγμένου αεροσκάφους στον κόσμο: το Me 262, το οποίο υπερτερεί τεχνολογικά όλων των συμμαχικών αεροσκαφών. Τα συμμαχικά βομβαρδιστικά είχαν ισοπεδώσει τα περισσότερα εργοστάσια στη Βαυαρία, αλλά το δάσος δεν το είδαν από τα πολλά τα δέντρα. Έτσι, η γερμανική Luftwaffe κατάφερε να επιτύχει κατά τους τελευταίους μήνες του πολέμου ένα παραγωγικό θαύμα, μέσα στο δάσος.
  
Στο Horgau, ένας δήμος με 600 κατοίκους 17 χλμ. δυτικά του Augsburg, ένα χρόνο πριν δεν γνωρίζουν ούτε καν οι ντόπιοι τι βρίσκεται μέσα στο δάσος. Στον σιδηροδρομικό σταθμό εμφανίζονται συχνά γκρι αυτοκίνητα και φορτηγά, όλα με ένα «Ο.Τ. » στην πινακίδα κυκλοφορίας. «Ο.Τ.» σημαίνει «Οργανισμός Τοντ» - είναι η μονάδα κατασκευής που υπάγεται στον υπουργό Άμυνας, η οποία κατασκεύασε στη Νορμανδία το Τείχος του Ατλαντικού και στο Peenemünde τις ράμπες εκτόξευσης για τους πυραύλους V2. Η αποστολή στο Horgau είναι απόρρητη και οι ντόπιοι αναρωτιούνται, «τι είναι εκεί έξω στο δάσος;»


"Επτά κατεστραμμένα Me 262 στη σειρά [...] σημειώστε τα δίχτυα παραλλαγής που είναι τεντωμένα πίσω  και την σιδηροδρομική γραμμή ", αναφέρεται σε μια σημείωση ενός αμερικανού στρατιώτη που ανακάλυψε τα αεροσκάφη, τον Απρίλιο του 1945.


 
Οι πρώτες φήμες κάνουν τον γύρο και αναφέρουν ότι η εταιρεία Messerschmitt είναι υπεύθυνη για τα έργα στο δάσος. Και έπειτα υπάρχουν αεροπλάνα στον αέρα. Ειδικά αεροσκάφη χωρίς έλικες. Το φθινόπωρο του 1944, το μαχητικό τζετ με τους νέους κινητήρες πετά πάνω από τη Βαυαρία. Το Me 262.

Το πιο εξαιρετικό μαχητικό της εποχής του, το «Χελιδόνι», με ταχύτητα τα 900 χιλιόμετρα ανά ώρα, είναι το ταχύτερο αεροσκάφος στον κόσμο. Ο Willy Messerschmitt ανέπτυξε το Me 262 το 1938, αλλά μόλος το 1942 κατασκευάστηκαν τα πρώτα πρωτότυπα. Το υπουργείο Αεροπορίας του Ράιχ δεν έβλεπε την ανάγκη της ύπαρξης ενός αεροσκάφους με στρόβιλο. Τον Ιούλιο του 1942, ο Fritz Wendel πραγματοποίησε από τν αεροπορική βάση Leipheim την παρθενική πτήση.

 Όταν το Me 262 δοκιμάζεται για πρώτη φορά στο μέτωπο, η γερμανική βιομηχανική παραγωγή έχει μειωθεί αισθητά. Από τα μέσα του 1943, τα μεγαλύτερα εργοστάσια κατασκευής αεροσκαφών έχουν βομβαρδιστεί από τους Συμμάχους, το Messerschmitt-Werke (Augsburg) και Heinkel (Rostock, Oranienburg) χτυπήθηκαν σκληρά. Τον Απρίλιο του 1944, η αεροπορική βάση Leipheim καταστρέφεται ολοσχερώς και μαζί της 53 ολοκαίνουργια Me 262.

Αλλά ακόμα και αυτά τα αεροσκάφη δεν προέρχονται από την κεντρική παραγωγική μονάδα του Messerschmitt, αλλά από ένα μυστικό εργοστάσιο μέσα σε ένα δάσος κοντά στο Leipheim, με την κωδική ονομασία "Kuno 1" Εκεί, παράγεται η ουρά του αεροσκάφους και συναρμολογούνται τα παρεχόμενα μέρη. Τα άλλα μέρη του αεροσκάφους είναι από το Regensburg-Obertraubling, το Lauingen και από το Nordhausen. Η μονάδα παραγωγής στο Leipheim στο παραδειγματίζει - στο τέλος του πολέμου θα υπάρχουν στο Ράιχ τέσσερα εργοστάσια συναρμολόγησης και δεκάδες επιμέρους εγκαταστάσεις μέσα σε δασικές εκτάσεις. Αυτές είναι μερικές φορές σκαλισμένες στο βουνό, όπως στην περίπτωση του
"B8 Bergkristall" στο St Georgen στο Linz, αλλά κυρίως κρυμμένα μέσα σε άλση. Τα εργοστάσια έχουν ψεύτικα και ακίνδυνα ονόματα όπως "Stauffenberg" ή "Gauting". Η μονά
δα στο Horgau ονομάζεται "Blechschmiede".

Το σύστημα της αποκεντρωμένης παραγωγής χρακτηρίζεται από πολλά μικρά στοιχεία, σε κρυμμένες τοποθεσίες, για να αυξηθεί η παραγωγή αεροσκαφών σημαντικά και παράλληλα να υπάρξει προστασία από τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς.

 Στο Horgau, κατά τη διάρκεια του 1944, κατευθύνονται όλο και περισσότεροι αλλοδαποί εργάτες για καταναγκαστική εργασία. Οι κρατούμενοι εργάζονται πυρετωδώς κάτω από απάνθρωπες συνθήκες για να κατασκευάσουν τις εγκαταστάσεις παραγωγής. 

Κατεστραμμένο Me 262 στην τότε εθνική οδό. Η αυτοκαταστροφή του αεροσκάφος έγινε από τα γερμανικά στρατεύματα κατά την οπισθοχώρησή τους, σε αυτή την περίπτωση, με τη χρήση της πυρίτιδας στο πιλοτήριο. Το αεροσκάφος δεν έχει κινητήρες και δεν ήταν σε επιχειρησιακή λειτουργία.


Συνολικά θα κατασκευαστούν 21 κτίρια μέχρι τον Μάρτιο του 1945, με την κεντρική μονάδα κατασκευής των φτερών να είναι σχεδόν 100 μέτρα σε μήκος και 15 μέτρα σε πλάτος. Σε μια άλλη μονάδα παράγεται το ρύγχος του Me 262. Η παραγωγική μονάδα στο δάσος είναι παράλληλα ένα επιμέρους στρατόπεδο του στρατοπέδου συγκέντρωσης στο Νταχάου. Τον Μάρτιο έχει χιονίσει στο Horgau, οι κρατούμενοι ζουν και εργάζονται κάτω από αφάνταστες συνθήκες. Με θερμοκρασίες γύρω από το μηδέν, κοιμούνται σε πρόχειρα καταλύματα χωρίς εξωτερικό τοίχος, μόνο με κουρτίνες. Ο παραγωγικός στόχος της μονάδας είναι η κατασκευή 250 φτερών ανά μήνα. Το Horgau παραδίδει στο Burgau, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο συναρμολόγησης, "Kuno 2".
  
Leipheim, Burgau, Horgau: Οι συγκεκριμένοι δήμοι δεν έχουν μόνο το δάσος ως κοινό στοιχείο, στο οποίο κατασκευάζονται τμήματα του Me 262 - αλλά και την εγγύτητα προς τον αυτοκινητόδρομο. Ο αυτοκινητόδρομος (ο σημερινός Α8) είναι ιδανικός για τη μεταφορά των κατασκευαστικών στοιχείων. Σε μερικά σημεία ο αυτοκινητόδρομος έχει κατασκευαστεί έτσι ώστε να χρησιμεύει ως διάδρομος από- και προσγείωσης αεροσκαφών, με ευθείες έως δύο χιλιόμετρα.

Μέχρι σήμερα, όμως, αμφισβητείται κατά πόσον πράγματι μεταξύ Leipheim και Zusmarshausen απογειώνοντο αεροσκάφη, μια  και τα αποδεικτικά στοιχεία, όπως οι καταχωρήσεις ημερολογίου, λείπουν. Αντί αυτού, ένας αυτόπτης μάρτυρας αναφέρει ότι ένα τμήμα του αυτοκινητοδρόμου στο Jettingen (βρίσκεται σε άμεση γειτνίαση με το εργοστάσιο "Kuno 2") ήταν διάδρομος για αεροσκάφη.

Είτε το Me 262 μεταφέρεται μέσω του αυτοκινητόδρομου, ή πετάει προς το Leipheim ή Memmingen - το σύστημα της αποκεντρωμένης παραγωγής αποδίδει καρπούς: Συνολικά κατασκευάστηκαν πάνω από 1400 Me 262, με την παραγωγή κατά τους τελευταίους δύο μήνες του πολέμους, τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 1945, να βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο. Αλλά μόνο μερικά από τα μαχητικά τζετ είναι σε επιχειρησιακή χρήση. Στο Ράιχ δεν υπάρχει μόνο η έλλειψη καυσίμων και ανταλλακτικών, αλλά και των ειδικευμένων πιλότων.


"Επτά κατεστραμμένα Me 262 στη σειρά [...] σημειώστε τα δίχτυα παραλλαγής που είναι τεντωμένα πίσω  και την σιδηροδρομική γραμμή ", αναφέρεται σε μια σημείωση ενός αμερικανού στρατιώτη που ανακάλυψε τα αεροσκάφη, τον Απρίλιο του 1945.


Εκτός από την εκπληκτικές φωτογραφίες που έβγαλαν τα αμερικανικά στρατεύματα, σήμερα δεν θυμίζει τίποτε τα μυστικά εργοστάσια. Στο Horgau μάλιστα, ούτε καν τα δέντρα είναι τα ίδια με τότε. Το δέντρα κόπηκαν όλα και η περιοχή αναδασώθηκε εκ νέου.

Για μήνες, οι Σύμμαχοι προσπάθησαν, ανεπιτυχώς, να κυριεύσουν ένα ανέπαφο Me 262, για την αξιοποίηση του γερμανικού τεχνολογικού πεονεκτήματος για τον εαυτό τους. Στη συνέχεια, ένα αεροσκάφος έπεσε κυριολεκτικά σε αμερικανικά χέρια, όταν ο δοκιμαστής πιλότος του εργοστασίου Messerschmitt, ο Hans Fay, προσγειώνεται με ένα αεροσκάφος στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Το Me 262 μεταφέρθηκε για δοκιμές στις Ηνωμένες Πολιτείες - και συνετρίβη τον Αύγουστο του 1946.


Οι φωτογραφίες του Matthias Jansing.
πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: