Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Τι συμβαίνει στο ΓΕΑ;

Τι συμβαίνει στο ΓΕΑ;

  Εύλογα ερωτήματα για το τι συμβαίνει στη Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ) του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) προκαλούν αποκλειστικές πληροφορίες του «Ε» που αναφέρονται σε πιθανώς ευνοϊκή μεταχείριση συγκεκριμένης εταιρείας στην προμήθεια υλικών κινητήρων αεροπλάνων και αποπνέουν έντονα την οσμή σκανδάλου.
 
Η παραγγελία αφορά υλικά για κινητήρες F-16 η οποία περιέργως εκκρεμεί εδώ και τρία χρόνια. Φαίνεται μάλιστα ότι πρόθεση ορισμένων από τη ΔΑΥ είναι παρατείνοντας την παραγγελία αυτή να καταστεί κρίσιμη και με τη διαδικασία του επείγοντος να αγοραστούν τα υλικά απευθείας από την αμερικανική εταιρεία. Πληροφορούμαστε ακόμα πως το μεγαλύτερο μέρος των ανταλλακτικών είναι κατασκευής άλλων εταιρειών και ότι ο Αεροπορικός
Ακόλουθός μας στην Ουάσινγκτον (ΑΑΟ) έχει ενημερώσει τη ΔΑΥ ότι για μέρος των ανταλλακτικών, εφόσον αγοραστούν από άλλες εταιρείες, θα υπάρξει κέρδος ύψους 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Όλα τα ανωτέρω, δε, συμβαίνουν ενώ η προσφορά της ευνοούμενης εταιρείας αυξήθηκε από την αρχική της, κατά 35 εκατομμύρια δολάρια. Ως άμεση φυσική συνέπεια είναι να εκφράζονται υπόνοιες πως τα χρήματα αυτά θα καταλήξουν στις τσέπες «φίλων» της εταιρείας μέσα στη ΔΑΥ.
«Καυτά» ερωτήματα
Αναμένοντας λοιπόν απαντήσεις από το υπουργείο Άμυνας ερωτούμε:
• Αληθεύει ότι μεγάλο μέρος των ανταλλακτικών είναι κατασκευής άλλων εταιρειών καθώς ο γενικός τύπος του κινητήρα χρησιμοποιείται σε κινητήρες Boing 737 και Air Bus;
• Αληθεύει ότι ο Αεροπορικός Ακόλουθος στις ΗΠΑ είχε, για ένα μικρό μέρος των ανταλλακτικών αυτών, προσφορές και από άλλες εταιρείες κατά 2,5 εκατ. δολάρια φθηνότερες από αυτές της συγκεκριμένης εταιρείας;
• Αληθεύει ότι η νέα προσφορά της συγκεκριμένης εταιρείας είναι κατά τριάντα πέντε εκατομμύρια δολάρια ακριβότερη από προηγούμενη δική της;
• Αληθεύει ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν προσφέρει το σύνολο των υλικών;
• Αληθεύει ότι η συγκεκριμένη προμήθεια καθυστερεί εδώ και τρία χρόνια, ώστε τα υλικά αυτά να καταστούν κρίσιμα και με τη διαδικασία του επείγοντος να αγοραστούν από τη συγκεκριμένη εταιρεία;

• Αληθεύει ότι όλα τα παραπάνω τα είχε επισημάνει ο Αεροπορικός Ακόλουθος στις ΗΠΑ, αλλά οι εντός ΓΕΑ και ΔΑΥ «συνεργοί» της συγκεκριμένης εταιρείας δεν τα έλαβαν υπόψη;
• Αληθεύει ότι για τη συγκεκριμένη προμήθεια έχει ήδη συγκροτηθεί ανάλογη ομάδα διαπραγματεύσεων με τη συγκεκριμένη εταιρεία;

• Γνωρίζει άραγε κανείς σε ποιες τσέπες θα πάνε τα παραπάνω τριάντα πέντε εκατομμύρια δολάρια στην περίπτωση που τα ανωτέρω είναι αληθή;

• Ποιος, τέλος, και γιατί εμποδίζει τη διεξαγωγή Διεθνούς Δημόσιου Διαγωνισμού για την προμήθεια των εν λόγω ανταλλακτικών με διαφανείς διαδικασίες

Δεν υπάρχουν σχόλια: