Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι -επιτέλους- εδώ!

 


Χρειάστηκε να περάσουν πάνω από τέσσερα χρόνια διαπραγματεύσεων,πολλές φορές δραματικών,να ξεπεραστούν πολλά προβλήματα νομικής αλλά κυρίως οικονομικής φύσης,να αλλάξει μία κυβέρνηση,δύο υπουργοί Άμυνας και τρεις Αρχηγοί ΓΕΝ για να φθάσει αυτή η ώρα:στις 15.00 το υποβρύχιο τύπου 214 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ,μπαίνει με υψωμένη την ελληνική σημαία στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.



Πολιτική και στρατιωτική ηγεσία,αλλά και ο υπαρχηγός Ναυτικού του Άμπου Ντάμπι θα υποδεχτούν το υποβρύχιο με το θρυλικό όνομα στο ναύσταθμο.


Παρών θα είναι και ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ισκαντάρ Σάφα. 

Στο Σκαραμαγκά βρίσκονται σχεδόν έτοιμα άλλα ίδια τρία υποβρύχια κι εκεί θα ναυπηγηθούν και ακόμη δύο τα οποία παραγγείλαμε …υποχρεωτικά στο πλαίσιο της συμφωνίας για τη πώληση των ναυπηγείων.


Ανεξάρτητα από το αν θα πουληθούν κάποια από τα έξι νέα υποβρύχια σε άλλη χώρα,το Ελληνικό ΠΝ περνάει σε άλλη φάση με την απόκτηση και την ένταξη στο Στόλο τεσσάρων τουλάχιστον τέτοιων υποβρυχίων αν υποθέσουμε ότι δύο απ΄ αυτά θα πουληθούν. 


Οι επιχειρησιακές τους δυνατότητες είναι τεράστιες.
Τα τεχνικά προβλήματα που παρουσίασε ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ δεν ακυρώνουν αυτές τις δυνατότητες.


Όπως λένε στο ΠΝ "ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι αυτή τη στιγμή το πιο δοκιμασμένο οπλικό σύστημα στο κόσμο" και γι΄αυτό έχουν εισηγηθεί να μην είναι ένα από τα υποβρύχια που θα πουληθούν.
Καλοτάξιδος.

Το "επιχειρησικό προφίλ" του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ:

ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΗΚΟΣ     65.30 m

ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΛΑΤΟΣ      6,3   m
ΥΨΟΣ                         13      m
(ΑΝΕΥ
ΙΣΤΩΝ)
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ  ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ           1688 tn
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ  ΚΑΤΑΔΥΣΗ            1858 tn
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ  10,5 kns
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ         21    kns

ΠΡΟΩΣΗ

Η πρόωση θα επιτυγχάνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW σε συνδιασμό με το σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP), την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων. 


Το σύστημα αυτό απαλλάσει τα Υ/Β αυτού του τύπου από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευτήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά τα Υ/Β ευάλωτα σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες.

ΣΥΝΝΕΝΟΗΣΗ

Τα Υ/Β 214 θα είναι πλήρως εφοδιασμένα με ένα μεγάλο αριθμό κεραιών, πομπών και δεκτών που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους.

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα Υ/Β κλάσεως 214 του Πολεμικού Ναυτικού θα φέρουν το ολοκληρωμένο σύστημα ISUS της εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK, του οποίου οι κονσόλες με τη δυνατότητα της μεταξύ τους εναλλάγής λειτουργιών, θα αποτελούν τα απαραίτητα συστήματα ναυτιλιακής έρευνας, όπως RADAR, ESM, GPS, ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟΥ κ.τ.λ. 


Φυσικά πολλά σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως ιστοί OPTRONIC με πολλές δυνατότητες απεικόνισης θα αποτελούν σημαντικά ναυτιλιακά αλλά και επιχειρησιακά βοηθήματα.

ΟΠΛΙΣΜΟΣ

Το ολοκληρωμένο σύστημα ISUS θα λαμβάνει μέρος και στο κομμάτι Διευθύνσεως Βολής τόσο των τορπιλλών όσο και των Κατευθυνόμενων Βλημάτων HARPOON, τα οποία θα φέρει το Υ/Β.Οι 8 τορπιλλοσωλήνες του Υ/Β θα αποτελούν σοβαρή απειλή για κάθε αντίπαλο.

SONAR

Τα Υ/Β κλάσεως 214 του Πολεμικού Ναυτικού θα φέρουν το ολοκληρωμένο σύστημα ISUS της εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK, του οποίου δύο κονσόλες θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ώς σύσκευή SONAR, με ποκίλες δυνατότητες έρευνας.

ΠΛΗΡΩΜΑ

Τα Υ/Β τ. "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ", θα αριθμούν 35μελές πλήρωμα (περίπου) εκ των οποίων 6-7 Αξιωματικοί ενώ τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος θα είναι μόνιμοι Υπαξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Τα Υ/Β τ. "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" θα μπορούν να μεταφέρουν αρκετά τρόφιμα για τη σίτιση του τριακοταπενταμελούς πληρώματός τους για 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα στη χρησιμοποίηση νερού καθώς τα Υ/Β αυτού του τύπου θα φέρουν και συσκευή αφαλάτωσης του θαλάσσιου ύδατος.
  πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: