Η Πολεμική Αεροπορία κάνει αγώνα δρόμου για να είναι ετοιμοπόλεμα όλα τα αεροπλάνα, αλλά τα προβλήματα είναι τεράστια, κυρίως λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, γι' αυτό έχουν ήδη διαλυθεί δύο καναντέρ, για να γίνουν επισκευές στα υπόλοιπα.
Αναφορικά με τα αεροπλάνα, εφέτος θα είναι διαθέσιμο ένα ακόμα καναντέρ σε σχέση με πέρσι (από 14 θα γίνουν 15). Η Πολεμική Αεροπορία το παρόν διάστημα διαθέτει συνολικά 13 αεροσκάφη CL-215. Όσον αφορά τα σύγχρονα CL-415, η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει συνολικά 8 αεροσκάφη του τύπου.
Να σημειωθεί ότι, τα απαρχαιωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Καναντέρ CL- 215, κατασκευής του ’60, τα οποία η χώρα μας αγόραζε συστηματικά μέχρι το 1980, δεν έχουν ανανεωθεί παρουσιάζοντας συχνές βλάβες με αποτέλεσμα να παραμένουν καθηλωμένα για αρκετό διάστημα.
Στην πραγματικότητα, τα CL-215 θα έπρεπε να έχουν αποσυρθεί εδώ και χρόνια και να έχουν αντικατασταθεί με νέο στόλο καθώς στο Δημόσιο η συντήρησή τους κοστίζει περισσότερο και από την αγορά νέων Καναντέρ!
Πρόκειται για τον δεύτερο τύπο αεροσκάφους σε ολόκληρη της Αεροπορία με το ακριβότερο κόστος ανά ώρα πτήσης. Να σημειωθεί ότι αυτός ο τύπος Καναντέρ είναι πλέον σε θέση να πραγματοποιήσει μόνον μία αεροπυρόσβεση τη μέρα, ενώ δεν μπορεί να απογειωθεί αν η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 38 βαθμούς Κελσίου.
Παρόμοια ή και χειρότερη είναι η κατάσταση, είναι και με τον στόλο των 30 πυροσβεστικών-ψεκαστικών αεροσκαφών Pezetel (PZL) που σταθμεύουν στην 359 ΜΑΕΔΥ, με έδρα το αεροδρόμιο Τατοΐου.
Από τα συνολικά 18 «ελαφρά» όπως χαρακτηρίζονται αεροσκάφη, σε «πτητική διαθεσιμότητα» βρίσκονται ελάχιστα. Τα περισσότερα από αυτά έχουν ως έτος κατασκευής το 1983. Εκτός της παλαιότητάς τους έχουν περιορισμένες επιχειρησιακές δυνατότητες. Για τον λόγο αυτό εξάλλου χρησιμοποιούνται κυρίως σε αποστολές επιτήρησης δασικών εκτάσεων.
Περισσότερα από 180 εκατ. ευρώ ξοδεύτηκαν την τελευταία πενταετία από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την ενοικίαση πυροσβεστικών εναέριων μέσων.
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, από αέρος θα συνδράμουν και φέτος τρία βαρέους τύπου ελικόπτερα πυρόσβεσης, της αμερικάνικής Erickson Air Crane καθώς και επτά μεσαίου τύπου, ρωσικής προέλευσης, τα Καμόφ και τα Μ8. Η προμήθεια και η επιλογή της εταιρείας γίνεται μέσω της νατοϊκής υπηρεσίας NAMSA και στις 15 Ιουνίου ολοκληρώνεται η παραλαβή τους.
Πάντως το 2011 τα Ερικσον μας στοίχησαν περίπου 10.000.000 ευρώ.
Με τα χρήματα που δαπανήθηκαν από την αντιπυρική περίοδο του 2007 μέχρι και αυτή του 2012, η Πυροσβεστική θα μπορούσε να έχει αγοράσει οκτώ ολοκαίνουργια πυροσβεστικά αεροσκάφη, με επιχειρησιακές δυνατότητες ακόμα μεγαλύτερες των Καναντέρ, και να έχει κάνει απόσβεση μεγάλου μέρους του κόστους αγοράς τους από την ενοικίασή τους, τους χειμερινούς μήνες στην Ελλάδα, σε χώρες του νοτίου ημισφαιρίου που μαστίζονται από πυρκαγιές, γιατί όταν εμείς έχουμε χειμώνα, στο νότιο ημισφαίριο υπάρχει καλοκαίρι.
Σχετική πρόταση μάλιστα είχε συζητηθεί με την αυστραλιανή κυβέρνηση, η οποία είχε προτείνει στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να της παρέχουμε για τους χειμερινούς μήνες τα πυροσβεστικά αεροσκάφη μας και αυτή να στέλνει το καλοκαίρι τα δικά της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου