Τρίτη 26 Μαΐου 2015

“Mega” συμφωνία ύψους 2 δισ.$ για την αγορά 46 MiG-29M από την Αίγυπτο αλλάζει τα δεδομένα στη Ν.Α. Μεσόγειο

6963929-russian-mig-29m--650X369

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΠΩΛΗΣΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ MIG ΣΤΗ ΜΕΤΑΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ

Σε συμφωνία που αλλάζει πρακτικά τα δεδομένα στη Ν.Α. Μεσόγειο ήρθαν Ρωσία και Αίγυπτος με την αγορά 46 ρωσικών μαχητικών MiG-29 από το αραβικό κράτος έναντι ποσού 2 δισ. $. Αυτό αναφέρουν τα ρωσικά ΜΜΕ επικαλούμενα πηγές από τη ρωσική αεροπορική βιομηχανία.


Η προμήθεια των ρωσικών μαχητικών από την Αίγυπτο συζητείται εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια αλλά το θέμα παρέμενε ανοικτό. 


Το Νοέβμριο του 2013 είχε διαρρεύσει συμφωνία για την αγορά 24 MiG-29M/M2 ενώ παρόμοιες πληροφορίες είχαν δει το φως της δημοσιότητας και το 2014 για τον ίδιο αριθμό αεροσκαφών.


Αργότερα τον περασμένο Φεβρουάριο ο Sergei Korotkov CEO της RAC (Russian Aircraft Corporation), όπως ονομάζεται σήμερα η MIG, είχε δηλώσει πως η ρωσική εταιρεία συζητά με την Αίγυπτο την προμήθεια αεροσκαφών MiG-35.


Ακόμη δεν έχει διασαφηνιστεί εάν η Αίγυπτος αγοράσει MiG-29M ή MiG-35. Πάντως τα ρωσικά ΜΜΕ κάνουν λόγο για MiG-29M.


Και οι δύο εκδόσεις όμως θεωρούνται «συγγενείς». 


Το «-29M» («Fulcrum-E») για το ΝΑΤΟ θεωρείται η πλέον πρόσφατη αναβαθμισμένη έκδοση του μαχητικού, ενώ το MiG-35 (Fulcrum-F) είναι μια περαιτέρω εξέλιξη του MiG-29M/Μ2 κατατάσσοντάς το στην 4++ γενιά μαχητικών όπως το Su-35.


Όπως εκτιμούν αναλυτές, σίγουρα τα αεροσκάφη που θα παραλάβει η Αίγυπτος θα διαθέτουν ραντάρ AESA Zhuk-AE και κινητήρες RD-33MK, κάτι που τα φέρνει πιο κοντά στο επίπεδο «-35» παρά στο «-29Μ».


Όπως αναφέρει ο Κονσταντίν Μακιγιένκο, εμπειρογνώμονας του Κέντρου Ανάλυσης Στρατηγικής και Τεχνολογίας στη Μόσχα: 

«Για τη ρωσική MiG Corporation, η σύμβαση με την Αίγυπτο ανοίγει μια μακροπρόθεσμη προοπτική συνεργασίας και παρέχει μια μεγάλη αναπτυξιακή ευκαιρία καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραγγελία για προμήθεια μαχητικών αεροσκαφών MiG-29 στη μετασοβιετική ιστορία».


Πέρυσι Μόσχα και Κάιρο υπέγραψαν συμβόλαιο ύψους μισού δισ. δολαρίων για την προμήθεια πυραυλικών συστημάτων εδάφους – αέρος S-300VM «Antey-2500″ (SA-23 Gladiator\Giant), κάτι που δείχνει τη στροφή που επιχειρεί το Κάιρο στο εξοπλιστικό του δόγμα.


Σήμερα η αιγυπτιακή Αεροπορία διαθέτει ένα σύνολο από 228 F-16, 18 Mirage 2000, 82 Mirage v (τα περισσότερα βρίσκονται υπό απόσυρση), 34 F-4E, 58 MiG-21 (από σύνολο 400 που είχαν παραδοθεί), ενώ διαθέτει και ίδιο αριθμό κινεζικών Chengdu J-7. 


Παράλληλα, έχει υπογράψει συμβόλαιο για την αγορά 24 Rafale από τη Γαλλία.


Η αγορά των 46 MiG-29M ή MiG-35 από την Αίγυπτο έρχεται σε μια στιγμή που οι σχέσεις της χώρας με την Τουρκία περνούν από μια περίοδο έντασης εξαιτίας της μεγαλομανίας του «Σουλτάνου» Ρ.Τ. Ερντογάν.


Ένας από τους κύριους λόγους αυτής, εκτός από  την υπόθεση της μουσουλμανικής αδελφότητας, είναι και το ενεργειακό πεδίο στη Ν.Α. Μεσόγειο.


Μόλις σήμερα ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε πως η χώρα του δεν πρόκειται να κάνει πίσω σε ό,τι αφορά την ενεργειακή της πολιτική στην  «ΤΔΒΚ» κάτι που εμπλέκει σαφώς και την Αίγυπτο, η  οποία έχει οριοθετήσει τη δική της ΑΟΖ με αυτή της Κύπρου όπως και έχει εγκριθεί συμφωνία για συνεκμετάλλευση του φυσικού αερίου μεταξύ των δύο χωρών. .


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: